اوج‌گیری کرونا در جنوب سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3895801
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

اوج‌گیری کرونا در جنوب سیستان‌وبلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه شیوع کرونا در بلوچستان سیر صعودی دارد، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در منطقه جنوب بلوچستان به ۶۸ نفر افزایش پیدا کرده و با توجه به بی‌علامت بودن بسیاری از مبتلایان و ازدحام سطح شهرها، احتمال افزایش شمار مبتلایان بسیار زیاد است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در حالی که افزایش محسوس دمای هوا مردم را به کمرنگ شدن ویروس کرونا امیدوار کرده بود، افزایش آمار مبتلایان به کووید-19 در نقاط مختلف استان و به‌خصوص جنوب بلوچستان نشان از جولان دادن این ویروس بی‌رحم دارد.

محمد مهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این خصوص بیان کرد: طبق آخرین نتایج آزمایشگاهی، آمار مبتلایان به کرونا در منطقه جنوب بلوچستان به ۶۸ نفر افزایش پیدا کرده و با توجه به بی‌علامت بودن بسیاری از مبتلایان و ازدحام سطح شهرها، احتمال افزایش شمار مبتلایان بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر با مشکلات حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده و بستری و تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: متأسفانه مردم آن‌طور که لازم است، خطر این بیماری را جدی نگرفته‌اند و مشاهده می‌شود که بدون ماسک و دستکش در خیابان‌ها تردد کرده و در اماکن تجمع می‌کنند؛ اگر به همین منوال پیش برویم، قطع زنجیره انتقال کرونا غیرممکن خواهد بود.

امینی‌فرد اظهار کرد: توصیه می‌شود شهروندان جهت قطع زنجیره انتقال کرونا از حضور غیرضروری و بدون رعایت حفاظت فردی (ماسک و دستکش) در اماکن پر ازدحام و نقاط پرتردد اجتناب کرده و تجمعات اداری، خانوادگی و مذهبی را به حداقل برسانند.

پیش از این، محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از پیک دوم کرونا و اوج‌گیری مجدد شیوع این ویروس در استان خبر داده بود.

بنا بر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تعداد مبتلایان به کرونا در مرکز استان به 453 نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز به 143 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha