مردم آمادگی دو سال زندگی با کرونا را داشته باشند
کد خبر: 3897123
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

مردم آمادگی دو سال زندگی با کرونا را داشته باشند

معاون سیاسی – اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا تا دو سال همچنان وجود خواهد داشت، بنابراین باید خود را برای زندگی کرونایی آماده کنیم و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی – اجتماعی استاندار صبح امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: بیش از دو ماه است که ویروس کرونا کشورهای مختلف دنیا را دربرگرفته و کشور ما نیز تحت تاثیر این بیماری است، بنابراین باید راهکارهای مقابله با آن را آموخته و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت مدافعان سلامت با تمام وجودشان، هر گونه اقدامی توانسته‌اند انجام داده‌اند تا هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود و در این راه، عزیزانی جان خود را از دست دادند که شهدای مدافع سلامت نیز در کنار ‏سایر شهدا تکریم خواهند شد.

معاون سیاسی – اجتماعی استاندار بیان کرد: واقعیت آن است که طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا تا دو سال همچنان وجود خواهد داشت، بنابراین باید خود را برای زندگی کرونایی آماده کنیم و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه بهترین راه مبارزه با کروناست، افزود: این فرهنگ‌سازی باید توسط رسانه‌ها انجام شود. البته فرهنگ سازی در برخی شهرها دشوار است که این امر مستلزم برگزاری نشست‌های متعدد با معتمدان، علما و ارائه راهکارهای تاثیرگذار است.

زینی‌وند اظهار کرد: همان‌طور که بارها تأکید شده، هرگونه تجمع به انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند، بنابراین برگزاری و تشویق افراد برای حضور در مساجد و انجام مراسم، امری نابخشودنی است و مبتلا شدن افراد به این ویروس، دِینی بر گردن متصدیان این امر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در 17 شهرستان استان وضعیت سفید اعلام شده است، اضافه کرد: ‏باید تعدادی از این شهرها همچون چابهار را از وضعیت سفید بودن خارج کرد و در این راستا نیاز ‏داریم تا مبنای وضعیت سفید، زرد و قرمز را بازبینی بومی کنیم.‏

این مقام مسئول ادامه داد: مردم باید بدانند که اعلام وضعیت سفید، به این معنا نیست که شرایط به حالت عادی برگشته و کرونا ریشه‌کن شده است، بنابراین باید همچنان به توصیه‌ها عمل کرد و فعالیت‌های روزمره خود را با در نظر گرفتن خطر کرونا، تنظیم کنیم.

وی بیان کرد: علما و روحانیون شیعه و سنی عنایت داشته باشند که این مسئله یک موضوع سیاسی نیست ‏و با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارد. نباید اصراری بر تجمع گسترده مردم برای شرکت در مساجد حتی در نمازهای ‏عید فطر یا در شب‌های قدر داشته باشیم، چراکه سلامتی و جان آنان را تهدید می‌کند.

زینی‌وند افزود: رسانه‌ها در مدیریت موضوع کرونا خوب عمل کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان شیوع کرونا در حوزه آگهی بخشی به جامعه فعالیت مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha