به گزارش ایکنا از اردبیل، حجتالاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۰ اردیبهشتماه در نشست مشترک با مسئول قرارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اردبیل، عنوان کرد: همافزایی و همکاری نهادهای فرهنگی و دینی، در راستای پیشبرد اهداف انقلاب ضروری است.
وی افزود: هر فعالیتی بیشک دارای آسیبها، فرصتها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف خواهد بود؛ باید طبق رصد و ارزیابیهای انجام شده میزان موفقیت بررسی شده و در مقابل دلایل ضعف نیز رفع شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، طرح فرهنگی «امام محله» را اولویت مهم در فعالیتهای تبلیغی دانست و افزود: محوریت بخشیدن به مساجد در فعالیتها با مرکزیت مباحث فرهنگی در تمامی محلهها، با اجرای طرح «امام محله» به فعلیت میرسد.
حجتالاسلام جعفرزاده، بر ضرورت احصاء نیاز فرهنگی با توجه به زیست بوم مناطق تاکید و عنوان کرد: در آمایش سرزمینی و در راستای اجرای بهینهسازی فعالیتهای فرهنگی، باید ظرفیتسنجی و آسیب شناسی صورت گیرد و سپس با موضوع امام محله، همپوشانی و مدیریت مشترک فعالیتهای موفقی در راستای مرکزیت بخشی به مساجد انجام شود.
وی در ادامه رسانه و فضای مجازی را مهمترین کانال ارتباطی با مردم در ماه رمضان عنوان کرد و افزود: فعالیتهای ما بایستی کارکرد و نتیجه ملموس و اثرگذاری داشته باشد و این امر منوط به توجه به ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است که با بررسی و دقت بالا باید انجام شود.
در ادامه این نشست، علی حسنزاده، مسئول قرارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل، فلسفه وجودی این قرارگاه را تعامل فرهنگی با ادارات خواند و از آمادگی این مرکز فرهنگی برای همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در راستای پیشبرد اهداف تبلیغی خبر داد.
وی شاخصه اصلی قرارگاه فرهنگی را فعالیت خالصانه کارکنان و نیز وجود افراد با سلایق، تخصص و تجربیات مختلف در این قرارگاه دانست و عنوان کرد: این قرارگاه با هدف خدمت به مردم در شرایط مختلف اجتماعی و در مقابله با مشکلات طبیعی مانند شیوع ویروس کرونا و نیز توسعه ارزشهای فرهنگ اصیل اسلامی در بین آحاد جامعه تشکیل شده است.
همچنین، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، از کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل قرارگاه حضرت زهرا(س) بازدید کرد و در جریان فعالیتهای این قرارگاه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.