اعلام وضعیت سفید در جنوب بلوچستان منطبق با واقعیت نیست
کد خبر: 3897448
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

اعلام وضعیت سفید در جنوب بلوچستان منطبق با واقعیت نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شهرهای چابهار، ایرانشهر و سرباز در وضعیت زرد قرار دارند، در حالی که وضعیت آنان سفید اعلام شده و این امر منطبق با واقعیت نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، محمدمهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شهرهای چابهار، ایرانشهر و سرباز در وضعیت زرد قرار دارند، در حالی که وضعیت آنان سفید اعلام شده و این امر منطبق با واقعیت نیست.

وی اعلام وضعیت سفید در این شهرها را نادرست خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مراتب اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده و خواهان تجدد نظر در وضعیت سفید شهرستان‌های جنوبی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: متأسفانه با اعلام وضعیت سفید برخی شهرها شاهد ورود مسافر به این مناطق هستیم که این امر در تشدید ابتلای افراد به ویروس کرونا بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بعد از ۲۳ فروردین‌ماه، با اعلام برداشته شدن برخی محدودیت‌ها شاهد افزایش ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه هستیم که وضعیت را بحرانی‌تر کرده است. باید به جامعه آگاهی‌رسانی شود؛ چرا که کرونا به این زودی نابود نخواهد شد و مردم باید همچنان به رعایت نکات بهداشتی التزام داشته باشند.

امینی‌فرد بیان کرد: در مرحله اول شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند. این آمار در مرحله دوم شیوع بیماری تاکنون ۸۵ درصد بوده و در حوزه روستایی در خانه‌های سلامت این کار صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: همچنین ۷۴ گروه بازرسی در حوزه این دانشگاه از ۱۸ هزار و ۷۴۱ واحد صنفی بازدید و ۱۴۴ مکان متخلف را شناسایی و تعطیل کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha