۱۶۰ هزار خانواده سیستان‌وبلوچستانی زیر چتر حمایت کمیته امداد
کد خبر: 3899226
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

۱۶۰ هزار خانواده سیستان‌وبلوچستانی زیر چتر حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار خانواده نیازمند در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند و به‌صورت مستقیم از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار خانواده نیازمند در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند و به صورت مستقیم از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که هر سال خانوارهای نیازمند شناسایی و تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، افزود: تلاش ما رساندن افراد به خودکفایی است و خانواده‌های نیازمند تا زمان رسیدن به خودکفایی تحت حمایت این نهاد خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند همچنان در چرخه حمایتی امداد تا مرحله توانمندسازی باقی می‌مانند و در نهایت با خودکفا شدن مددجویان، افراد مستحق‌تری زیر چتر حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند.

عبادی همچنین از کمک کمیته امداد کشور به نیازمندان استان خبر داد و افزود: مبلغ 25 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد کشور برای کمک به نیازمندان و محرومان استان که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد قرار ندارند، در نظر گرفته شده که با توجه به دشواری شناسایی این افراد، از توان اداره زندان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر نهادها کمک گرفته شد.

وی ادامه داد: سپس با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار کارگران فصلی و سر گذر جمع‌آوری شد و پس از حذف افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، در مجموع ۶۸ هزار خانوار باقی ماند که برای خانواده‌های یک نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار، سه و چهار نفره ۴۰۰ هزار و پنج نفره به بالا نیز ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: شماره حساب‌های ۴۳ هزار سرپرست خانواده را با همکاری بانک‌ها شناسایی و مبالغ حمایتی برای آنان پرداخت شده و براساس آخرین پیگیری، بسیاری از آنان، این پول را برداشت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در گام بعدی مقرر شد به خانواده‌های فاقد مدرک هویتی و دارای پرونده در فرمانداری‌ها کمک شود که حدود دو هزار و ۲۶۰ خانواده احصا شد و هم‌اینک در حال انجام مقدمات لازم برای کمک‌رسانی به آنان هستیم.

عبادی گفت: براساس ابلاغ کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، سامانه «سخا» در سطح کشور راه‌اندازی شده که هم خیران حقیقی و حقوقی و هم نیازمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند. راستی‌آزمایی در هر دو بخش انجام می‌شود و خیران می‌توانند اطلاعات عام را از نیازمندان و محرومان در این سامانه مشاهده کنند و به قشر مورد نظر خود در بخش‌های مختلفی که در سامانه گنجانده شده، یاری برسانند.

انتهای پیام
captcha