توزیع ۵۰۰ هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3899937
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

توزیع ۵۰۰ هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۵۰۲ هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون 502 هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان استان، اعم از مددجویانی که تحت پوشش این نهاد هستند و نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند، توزیع شده است.

وی ادامه داد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، عملاً در کشور اتفاق ویژه‌ای افتاد، به طوری که همه دستگاه‌ها و مردم پای کار آمدند و در این میان حتی در منازل، غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد بر حسب وظیفه ذاتی، هر ساله در طول ماه مبارک، برنامه‌های مختلف اطعام و اکرام نیازمندان را برگزار می‌کند، اما امسال به‌صورت ویژه‌تر برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: طرح «سفره‌های مهدوی» ذیل رزمایش «همدلی برای ایران همدل» شکل گرفت و شاید به حداقل اعتبار امدادی تکیه کردیم و اکثر این خدمت در ماه رمضان به‌همت مردم بود. همچنین توافقات لازم با مساجد، گروه‌های جهادی و مردم نیکوکار انجام شد و در همین راستا ۵۰۲ هزار بسته غذای گرم بین مددجویان تحت پوشش و غیر تحت پوشش توزیع شد.

عبادی اظهار کرد: در سطح کشور، استان سیستان و بلوچستان چهارمین استان بعد از استان‌های خراسان رضوی، فارس و تهران بوده که با وجود شرایط خاص استان در این امر با جدیت تلاش می‌کند. با وجود آنکه بیشترین خیران این نهاد، خارج استانی هستند، اما در این جریان در کنار خیران خارج استان همدلی درون استانی نیز یک شکل جدید به خود گرفت.

وی گفت: تا پایان ماه رمضان امیدواریم با پیش‌‌بینی انجام شده ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم با همت و پیگیری‌های امدادگران این نهاد در سطح استان بین خانوارهای مورد حمایت و نیازمندان توزیع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث دوم برنامه‌های این نهاد در ماه پرفیض و برکت رمضان، تهیه سبدهای غذایی بود که تاکنون ۳۰ هزار سبد بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت توزیع و پیش‌بینی شده این تعداد به ۶۰ هزار سبد برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: برنامه سوم این بود که با همکاری رئیس کمیته امداد امام(ره)، رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار سیستان و بلوچستان، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به حساب این نهاد، برای افراد غیر تحت پوشش واریز شد. در این رابطه ۴۲ هزار خانواده، بعد از کمک بانک‌ها، به حساب آنان وجهی واریز شد و حتی افراد فاقد مدارک هویتی که دارای پرونده در فرمانداری‌ها بودند نیز از این خدمات بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha