سیستان‌وبلوچستان؛ جوان‌ترین استان کشور
کد خبر: 3901571
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

سیستان‌وبلوچستان؛ جوان‌ترین استان کشور

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان‌ گفت: استان سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور است؛ طوری که 67 درصد جمعیت آن زیر 30 سال هستند و نرخ ولادت طی سال‌های اخیر همواره بالای 30 نوزاد در هر هزار نفر بوده است.

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: استان سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور است، بطوری که 67 درصد جمعیت آن زیر 30 سال هستند و نرخ ولادت طی سال‌های اخیر همواره بالای 30 نوزاد در هر هزار نفر جمعیت بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان 32.7 است، یعنی به ازای هر یک‌هزار نفر، 32.7 ولادت در استان داریم؛ در حالی که میانگین نرخ کشوری در این زمینه ۱۹ است.

وی اظهار کرد: در حالی که میانگین جمعیت سالمندان در کشور 6 درصد است، استان سیستان‌وبلوچستان کمترین سهم سالمندان را در میان استان‌ها دارد و تنها سه درصد جمعیت آن، بالای 65 سال هستند.

دهمرده اضافه کرد: جمعیت جوان یک ظرفیت و فرصت بالقوه است، اما به شرطی که محیط و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فراهم باشد و مسئولان خط مشی‌های مناسب را در رابطه با استفاده از این ظرفیت اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند، بزرگترین سرمایه کشور است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که جمعیت آماده به کار در استان بالاست؛ تردیدی نیست که باید برای این جمعیت آماده به کار، فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: جمعیت استان بر اساس برآورد امسال از پایگاه اطلاعات جمعیت کشوری برابر با دو میلیون و 991 هزار و 929 نفر است که حدود 3.5 درصد از جمعیت کل کشور را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha