۱۷ زندانی جرایم غیرعمد در سیستان‌وبلوچستان آزاد شدند
کد خبر: 3901934
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

۱۷ زندانی جرایم غیرعمد در سیستان‌وبلوچستان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد این استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، سید عبدالحسین سجادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد این استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: این تعداد زندانی با پرداخت دو میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال که از طریق ستاد دیه و کمک خیران در سیستان و بلوچستان فراهم شده بود به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار به سر می‌برند که از این تعداد یک نفر محکوم غیرعمد مربوط به دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، ۱۷ نفر مهریه و نفقه و ۱۵ نفر بدهی مالی غیرعمد را شامل می‌شوند که برای آزادی آن‌ها ۹۳ میلیارد ریال لازم است.

سجادی افزود: با اقداماتی که در راستای فرهنگ سازی در سال‌های اخیر با مشارکت رسانه‌ها و مردم استان انجام شد، شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرائم غیر عمد نسبت به سال‌های قبل در سطح زندان‌های استان هستیم.

وی از مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان خواست تا با همدلی و بخشش در راه خداوند، همیشه و در همه جا گره گشای مشکلات همشهریان و مستمندان باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از کمک‌های خیران سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان سال‌جاری بیان کرد: شماره حساب‌های ۳۲۳۲۳۳۳۱۳ به نام بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت، و شماره حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام
captcha