اوج‌گیری کرونا در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3902578
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

اوج‌گیری کرونا در سیستان‌وبلوچستان

طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان‌وبلوچستان ۲۲۵ مورد افزایش یافته؛ رقمی بی‌سابقه که زنگ خطر را در استان به صدا درآورده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، طی 24 ساعت گذشته، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان 225 مورد افزایش یافت؛ رقمی بی‌سابقه که زنگ خطر را در استان به صدا درآورده است.

قاسم میری علی‌آباد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این خصوص بیان کرد: متأسفانه در روزهای اخیر، روند ابتلا به کرونا در استان، بر خلاف آنچه تصور می‌شد که با گرم شدن هوا کاهش یابد، افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شمار مبتلایان به کووید 19 در استان به دو هزار و 292 نفر رسیده است که از این تعداد، بیش از 60 درصد، یعنی یک‌هزار و 402 بیمار در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای شمالی استان 380 نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز 510 نفر است.

وی گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری، سه هزار و 573 بیمار با علایم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و متأسفانه تاکنون 114 نفر از عزیزان هم‌استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

میری اظهار کرد: سهل‌انگاری مردم و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دورهمی‌های خانوادگی، افطاری دادن در ماه رمضان و برپایی نماز به شکل گروهی و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله دلایل افزایش بیماری کرونا در سیستان‌و‌بلوچستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در سیستان‌‌و‌بلوچستان همچنان روندی صعودی دارد، اضافه کرد: برای در امان ماندن از این ویروس خطرناک، هیچ راهی جز رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی وجود ندارد؛ گرم شدن هوا نیز نمی‌تواند خیال ما را از بابت کرونا آسوده کند.

انتهای پیام
captcha