راسک؛ رکورددار گرم‌ترین شهر کشور در ۶۰ سال گذشته
کد خبر: 3902585
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

راسک؛ رکورددار گرم‌ترین شهر کشور در ۶۰ سال گذشته

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان‌وبلوچستان گفت: راسک با دماهای ۴۴.۷ و ۴۹.۴ درجه سلسیوس در فروردین و اردیبهشت ۶۰ سال گذشته رکورددار بالاترین دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی کشور بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، اله‌بخش ریگی، رئیس گروه تحقیقات هواشناسی استان گفت: دمای هوای راسک به‌عنوان رکورددار گرم‌ترین روزهای فروردین و اردیبهشت کشور، امسال بیش از پنج درجه سلسیوس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امسال بیشینه دمای مطلق این شهر در فروردین و اردیبهشت به ترتیب به ۳۹.۲ و ۴۳.۸ درجه سلسیوس رسید که بیش از پنج درجه خنک‌تر از گذشته است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این موضوع در حالی است که فروردین سال گذشته حداقل ۶ روز دمای هوای این شهر به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسید، اما امسال حتی یک روز هم دمای این ماه به ۴۰ درجه سلسیوس نرسید. با وجود این شرایط راسک حداقل ۱۰ روز در فروردین و اردیبهشت گرمترین شهر کشور بود.

ریگی با بیان اینکه فروردین امسال دمای هوای استان‌های کشور بین یک تا سه درجه خنک‌تر از نرمال بوده است، اظهار کرد: بر اساس خروجی الگوهای بلند‌مدت هواشناسی انتظار می‌رود میانگین دمای استان در سه ماه آتی حدود نیم درجه گرمتر از نرمال باشد. به‌طور میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان در تابستان حدود ۳۰ درجه سلیسوس است.

راسک، مرکز شهرستان راسک، از توابع استان سیستان و بلوچستان، در ۴۹۸ کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز این استان، قرار دارد.

انتهای پیام
captcha