سفیران تلاش و سازندگی؛ موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان
کد خبر: 3903691
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

سفیران تلاش و سازندگی؛ موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

دبیر موسسه جهادی سفیران تلاش و سازندگی با بیان اینکه اشرافیت و تحقیقات لازم در کارهای جهادی کمک شایانی در یاری رساندن به نیازمندان می‌کند، گفت: این موسسه در حال حاضر با شناسایی 15 خانواده نیازمند به صورت ماهیانه از آنان حمایت می‌کند.

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندانمیثم سرآمد همدانی، دبیر موسسه جهادی سفیران تلاش و سازندگی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این موسسه از سال 96 تاکنون در قالب فعالیت‌های جهادی و با حضور 20 عضو فعال شروع به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه این موسسه زیر نظر اداره ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کند، افزود: این فعالیت‌ها در قالب کارگروه‌های مختلف شامل کارگروه فرهنگی، آموزشی، عمرانی و کمیته خیریه انجام می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کارگروه فرهنگی توضیح داد: برگزاری ایستگاه عفاف و حجاب، چالش شجاعت، برگزاری مراسم عید غدیر طی دوسال متوالی در باغ موزه دفاع مقدس همدان، از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است، هم‌‌چنین ارائه مشاوره ازدواج نیز یکی از اقدامات این موسسه بود که از سوی یکی از مشاوران در مناطق حاشیه شهر به صورت حضوری برگزار می‌شد اما متاسفانه چندی است که به دلیل نبود مشاور این فعالیت انجام نمی‌شود.
همدانی یادآور شد: ساخت یک چشمه حمام و سرویس بهداشتی در روستای سیلوار، تعمیر آبخوری مدارس، تعمیر یک باب منزل نیازمندان در حاشیه شهر همدان از اقدامات صورت گرفته در کارگروه عمرانی بوده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 15 خانواده نیازمند شناسایی شده تحت پوشش این موسسه هستند، بیان کرد: توزیع بسته‌های ارزاق در بین نیازمندان شناسایی شده از سوی این موسسه به صورت ماهیانه یا دوماه یکبار انجام می‌گیرد که ارزش ریالی هربسته به مبلغ 150 هزارتومان است که این بسته‌ها شامل اقلام برنج، گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، روغن و رب بود.
همدانی با اشاره به اقداماتی که در ایام شیوع کرونا از سوی این موسسه صورت گرفته است، یادآور شد: در ایام نوروز بسته‌های ارزاق شامل برنج، گوشت، روغن، حبوبات، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در بین نیازمندان تحت پوشش موسسه تهیه و توزیع شده است.
دبیر موسسه جهادی سفیران تلاش و سازندگی با اشاره به تولید ماسک و دستکش در این موسسه، گفت: از ابتدای عید نوروز تا کنون تعداد هزار عدد ماسک و هزار جفت دستکش از سوی نیروهای جهادی تولید شده است که در روز میلاد امام حسن(ع) و شب‌های قدر در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تهیه مواد اولیه برای تولید ماسک و دستکش از سوی خیرین انجام می‌شود، ابراز کرد: هرساله نیروهای جهادی دارای پتانسیل به این موسسه افزوده می‌شوند و در کارگروه‌های مختلف فعالیت‌ خود را دنبال می‎‌کنند.
دبیر موسسه جهادی سفیران تلاش و سازندگی، با اشاره به اینکه اشرافیت وتحقیقات لازم در کارهای جهادی کمک شایانی در یاری رساندن به نیازمندان می‌کند، خاطر نشان کرد: باید اقدامات و بررسی های لازم در زمان توزیع ارزاق و مواد بهداشتی در بین نیازمندان انجام شود که بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.
همدانی بیان کرد: در کارهای جهادی خستگی معنایی ندارد خصوصا اگر کار برای رضای خدا باشد انسان زمانی از کارجهادی خسته می‌شود که کار برای ریا باشد نه رضای پرودگار.

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندانسفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

سفیران تلاش و سازندگی موسسه‌ای نوپا برای کمک به نیازمندان

انتهای پیام
captcha