سیستان‌وبلوچستان؛ نقطه‌ای راهبردی در جنگ اقتصادی
کد خبر: 3904819
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

سیستان‌وبلوچستان؛ نقطه‌ای راهبردی در جنگ اقتصادی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های بکر طبیعی و فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری می‌تواند به عنوان نقطه‌ای راهبردی در جنگ اقتصادی که دشمن علیه ایران اسلامی به راه انداخته، منشأ خیر بوده و با هیچ جای دیگر کشور قابل مقایسه نیست، تنها باید موانع توسعه اقتصادی را از این منطقه برداریم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار امروز، 25 خردادماه در نشست شورای مدیران ستادی استانداری گفت: شرایط کشور، شرایط جنگ تحمیلی، تحریمی و اقتصادی ظالمانه است که نیاز به تصمیمات جنگی و اقدامات مناسب با شرایط جنگ دارد و در این شرایط جنگی باید مدیران ایثار و گذشت داشته باشند و با خطاها نیز برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افراد خطاکار بنا نیست حمایت شوند، افزود: در یک سال گذشته متخلفان زیادی در سازمان‌ها بازداشت و باندهایی نیز دستگیر شدند که به شاخه‌های بزرگتری وصل هستند. برخورد جدی با افراد متخلف در سازمان‌ها و دستگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و باید شرایطی حاکم شود که کسی جرات حمایت از مجرم را نداشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بحث مبارزه با فساد، چه فساد مالی، اقتصادی و فساد امنیتی باشد، بسیار جدی است و باید به آن بپردازیم.

وی گفت: انبارهای طریق القدس در چابهار از سال‌های ۷۵ و ۷۶ در اثر توفان گونو خسارت دیدند و تا سال گذشته بلا استفاده بودند که با اعتباری حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان تعمیر و به‌روزرسانی شدند که ظرفیت بسیار خوبی را برای این شهرستان ایجاد کرده‌ است.

موهبتی خطاب به مدیران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید هرکس نقش و وظایف خود را به خوبی انجام دهد، چراکه اگر در دفاتر این مدیران به خوبی کار شود در سراسر استان نیز کار خواهد شد. مدیران باید گفتمان‌شان را تقویت و مطالب و برنامه‌هایشان را شفاف کنند و با زیر مجموعه ارتباط گیرند.

وی اظهار کرد: یکی از شهرستان‌هایی که در بحث پاک‌سازی معابر خوب عمل کرد، مهرستان و روستای کهن کهور این شهرستان است که در بازدید از این روستا زباله‌ای وجود نداشت و زباله در خارج از روستا جمع‌آوری می‌شد. این موضوع در این روستا به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شده که به روستاهای اطراف هم سرایت کرده است.

این مقام مسئول افزود: استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های بکر طبیعی و فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری می‌تواند به عنوان نقطه‌ای راهبردی در جنگ اقتصادی که دشمن علیه ایران اسلامی به راه انداخته، منشأ خیر بوده و با هیچ جای دیگر کشور قابل مقایسه نیست، تنها باید موانع توسعه اقتصادی را از این منطقه برداریم.

نماینده عالی دولت در استان همچنین در این نشست بر پیگیری اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی، اسناد مجوز برداشت آب، سنددار کردن املاک مسکونی روستایی تاکید کرد.

در این نشست ابراهیم طاهرخانی به عنوان مشاور استاندار در موضوعات اقتصادی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha