«به مهربانی»؛ سامانه‌ای برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3907504
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

«به مهربانی»؛ سامانه‌ای برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل سیستان‌وبلوچستان

مدیر شعبه زاهدان مؤسسه خیریه دارالاکرام گفت: شعبه زاهدان این مؤسسه غیرانتفاعی در سال جاری افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری خیران نیک‌اندیش، درصد بالایی از کودکان بازمانده از تحصیل این منطقه را به چرخه آموزش برگردانیم.

علی زارعی، مدیر شعبه زاهدان مؤسسه خیریه دارالاکرام در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: این مؤسسه از سال 1380 فعالیت خود را با هدف خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند سطح کشور آغاز کرد، اما بعدها به دلیل رعایت کرامت ذاتی انسان‌ها، هدف خود را اعطای بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان این خانواده‌ها انتخاب کرد.

وی ادامه داد: شعبه زاهدان این مؤسسه غیرانتفاعی که کاملاً غیرسیاسی، فراملی و فرامذهبی است، در سال‌ 97 افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری خیران نیک‌اندیش، درصد بالایی از کودکان بازمانده از تحصیل این منطقه را به چرخه آموزش برگردانیم؛ چراکه معتقدیم در این منطقه استعداد فراوان و امکانات محدود است.

مدیر شعبه زاهدان مؤسسه خیریه دارالاکرام بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم پنج هزار دانش‌آموز مستعد را از ۶۰ شهر ایران شناسایی و در قالب ۲۱ دفتر نمایندگی به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

وی گفت: خدماتی که این مؤسسه به جامعه تحت پوشش خود ارائه می‌دهد شامل بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی، روانشناسی و مددکاری، معیشتی و آموزشی می‌شود که ارزش ریالی آن در سال ۱۳۹۸ برای هر دانش‌آموز نزدیک به 10 میلیون ریال در ماه محاسبه شده است.

زارعی با بیان اینکه این مؤسسه شفافیت ۱۰۰ درصدی مالی را از همان ابتدا سرلوحه کار خویش قرار داده است، اظهار کرد: مبالغ جمع‌آوری شده برای پشتیبانی تحصیلی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان هزینه می‌شود که البته ارزش ریالی و واقعی خدمات ارائه شده به دانش‌آموزان بیش از 10 برابر این مبالغ است، زیرا بسیاری از این خدمات توسط افراد متخصص و نیکوکار ارائه می‌شود.

وی در خصوص نحوه شناسایی نیازهای دانش‌آموزان، گفت: این نیازها توسط مددکاران حرفه‌ای و نیکوکاران مورد اعتماد مؤسسه که به‌عنوان همیار معتمد با مؤسسه همکاری می‌کنند، شناسایی و تأیید می‌شوند.

مدیر شعبه زاهدان مؤسسه خیریه دارالاکرام اضافه کرد: هر کسی از هر جای ایران می‌تواند با مراجعه به سامانه آنلاین «به مهربانی» به نشانی bemehrbani.com کودکان بازمانده از تحصیل را به این سامانه معرفی کند.

وی افزود: هدف مؤسسه این است که به کمک همه نیکوکاران، هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند و به همین منظور با افتخار اعلام می‌کنیم که اولین مؤسسه مردم‌نهاد هستیم که در طرح آشتی با آموزش (آبا) با سازمان آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم که پیرو آن بتوانیم با همکاری این سازمان در گام اول کودکان مانده از تحصیل چهار استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان را شناسایی کنیم و به چرخه تحصیل بازگردانیم.

زارعی بیان کرد: برای کمک به مؤسسه، مردم خیراندیش استان می‌توانند از طریق اپلیکیشن تاپ، شماره کارت ۶۳۹۵۹۹۷۰۰۰۰۶۱۸۱۹ و همچنین مراجعه به سامانه «به مهربانی» به نشانی bemehrbani.com/album اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha