۹ مرداد؛ آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف لرستان
کد خبر: 3911751
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

۹ مرداد؛ آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف لرستان

رئیس امور قرآنی اوقاف لرستان از برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان در روزهای نهم و دهم مردادماه امسال خبر داد.

۹ و ۱۰ مرداد؛ آغاز مرحله استانی مسابقات قران اوقاف لرستانمحمدتقی دریکوندی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حذف مرحله مقدماتی و منطقه‌ای چهل و سومین دوره مسابقات قرآن‌‌ کریم در استان، گفت: قبل از این به‌ دلیل شرایط کرونایی کشور و استان قرار بود در راستای کیفی‌سازی برگزاری مسابقات، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن‌ کریم در مرحله شهرستانی لغو و این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود که بر این اساس استان لرستان به سه منطقه تقسیم شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان این دوره از مسابقات قرآن‌ به‌صورت تک مرحله‌ای و فقط در مرحله استانی برگزار می‏‌شود و در این راستا مسابقات ویژه بانوان نهم مردادماه امسال و مسابقات ویژه آقایان نیز دهم مردادماه امسال به میزبانی شهرستان خرم‎آباد برگزار خواهد شد.

دریکوندی اضافه کرد: تمام شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند به مرحله فینال این مسابقات قرآنی راه پیدا می‌کنند و نفرات اول تا سوم در هر رشته و بخش تجلیل می‎شوند و نفرات اول نیز به مرحله کشوری معرفی می‏‌شوند.

رئیس امور قرآنی اوقاف لرستان با اشاره به این‌که این دوره از مسابقات در ۹ رشته شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰، ۱۰ و پنج جزء، رشته دعاخوانی، اذان ویژه برادران، همخوانی و همسرایی و رشته تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد، گفت: همچنین تفسیر نمونه یا صفوة التفاسیر از سوره مریم، منبع رشته تفسیر عمومی قرآن‌‌‌ کریم در مرحله استانی و در مرحله کشوری نیز تفسیر سوره‌های مبارکه «مریم» و «طه» خواهد بود.

انتهای پیام
captcha