دوره آموزش علوم قرآنی در پایگاه پدافند هوایی زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3914056
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

دوره آموزش علوم قرآنی در پایگاه پدافند هوایی زاهدان برگزار شد

رئیس تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی گروه پدافند هوایی زاهدان گفت: اختتامیه دوره آموزش علوم قرآنی ویژه کارکنان وظیفه پدافند هوایی زاهدان شب گذشته، ۱۱ مردادماه در این پایگاه برگزار شد.

محمد میری جهانتیغی، رئیس تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی گروه پدافند هوایی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: اختتامیه دوره آموزش علوم قرآنی ویژه کارکنان وظیفه پدافند هوایی زاهدان شب گذشته، 11 مردادماه در این پایگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره شامل آموزش‌هایی از جمله روخوانی و روان‌خوانی و همچنین ترتیل قرآن کریم بود که با همکاری صمیمانه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و با برنامه‌ریزی بخش تربیت و آموزش سازمان عقیدتی ـ سیاسی گروه پدافند هوایی زاهدان با حضور 60 نفر از کارکنان وظیفه برگزار شد.

رئیس تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی زاهدان با اشاره به اینکه این دوره به مدت یک‌ماه به طول انجامید، بیان کرد: به قرآن‌آموزانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، گواهینامه معتبر با همکاری عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی زاهدان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اعطا می‌شود.

وی افزود: مهارت‌آموزی، توانمندسازی و اشتغال نیروی جوان از جمله موضوعاتی است که به تازگی مورد توجه ویژه قرار گرفته و بنا شده است تا رویکرد خدمت مقدس سربازی به این سمت‌ و سو تغییر یابد.

میری جهانتیغی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت مقدس سربازی با عنوان «سرباز ماهر» قرار شده است تا کارکنان وظیفه در طول خدمت سربازی با گذراندن دوره‌های آموزشی، یک سری مهارت‌ها را کسب کنند تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف خدمت سربازی تأمین نیروی جوان و با انگیزه و همچنین توانمندسازی و مهارت‌آموزی این نیروها برای نظام است، اضافه کرد: با دستور ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شده است که همین هدف را دنبال می‌کند.

رئیس تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی زاهدان بیان کرد: ارائه آموزش‌های قرآنی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در قالب همین طرح صورت می‌گیرد و ضمن اعطای مدرک معتبر به شرکت‌کنندگان، زمینه آشنایی جوانان با علوم قرآنی و انس آنان با کتاب وحی را فراهم می‌کند.

دوره آموزش علوم قرآنی در پایگاه پدافند هوایی زاهدان برگزار شد

انتهای پیام
captcha