برگزاری جشنواره «شمیم رحمت» در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3914921
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

برگزاری جشنواره «شمیم رحمت» در سیستان‌وبلوچستان

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم، جشنواره قرآنی «شمیم رحمت» به‌صورت مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

عباس شهرکی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیرخم، جشنواره قرآنی «شمیم رحمت» به‌صورت مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: «شرح و تفسیر آیات سه و ۶۷ سوره مبارکه مائده»، «بیان داستان تاریخی غدیرخم» و همچنین «قرائت قرآن کریم» در ۲ رشته ویژه نوجوانان زیر ۱۲ سال اعم از دختر و پسر، رشته‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان بیان کرد: علاوه بر این جشنواره، برنامه‌های قرآنی دیگری نیز به‌مناسبت دهه امامت و ولایت با همکاری انجمن قرآن و نهج‌البلاغه، دفتر قرآن و عترت و همچنین شورای توسعه قرآن در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

شهرکی اظهار کرد: با وجود اینکه شیوع کرونا شرایط را به کلی تغییر داد، اما مؤسسات و خانه‌های قرآنی از فعالیت بازنمانده و با وجود زیان‌های مالی وارد شده به کار خود ادامه دادند؛ مؤسسات قرآنی در این ایام سعی بر حفظ ارتباط از طریق فضای مجازی با قرآن‌آموزان داشتند و یکی از برکات این روزها را می‌توان حضور پررنگ‌تر مجموعه‌های قرآنی در فضای مجازی دانست.

انتهای پیام
captcha