تمرکز کمیته‌امداد خمینی(ره) بر مردمی شدن کمک‌های مؤمنانه
کد خبر: 3920583
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

تمرکز کمیته‌امداد خمینی(ره) بر مردمی شدن کمک‌های مؤمنانه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تمرکز کمیته‌امداد خمینی(ره) بر مردمی شدن کمک‌های مؤمنانه است، گفت: این نهاد هم‌چنان کمک‌های حاکمیتی را می‌پذیرد و دولت و مجلس حمایت‌های خود را نیز در کمک به این نهاد مردمی تقویت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۲ شهریورماه در دیدار با نماینده ولی‌‍فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه اراده مردم در کمک‌رسانی به محرومان بسیار مهم است، اظهار کرد: کمیته‌امداد خمینی(ره) در این سال‌ها با همراهی و کمک‌های مردم به توفیقات ارزنده‌ای دست یافته است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم نیکوکار کشور در رزمایش مواسات و همدلی، افزود: در این رزمایش که با فرمان رهبر انقلاب برگزار شد، همدل بودن مردم در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در ابعادی وسیع تجلی یافت.

وی از جمع‌آوری ۵۴۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مرحله نخست رزمایش مواسات خبر داد و اظهار کرد: این‌ کمک‌ها در قالب طرح اطعام مهدوی جمع‌آوری و به دست نیازمندان رسید.

بختیاری با بیان اینکه تمرکز کمیته‌امداد خمینی(ره) بر مردمی شدن کمک‌های مؤمنانه است، تصریح کرد: این نهاد هم‌چنان کمک‌های حاکمیتی را می‌پذیرد و دولت و مجلس حمایت‌های خود را نیز در کمک به این نهاد مردمی تقویت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از طرح‌های جدید این نهاد برای اشتغال و کارآفرینی مددجویان خبر داد و اضافه کرد: در جدیدترین اقدامات با پیگیری‌ها و مجوزهایی که صورت گرفته، اگر فردی بتواند کارآفرینی کرده و برای بیش از ۴۰ مددجو اشتغال ایجاد کند تسهیلات قرض الحسنه ۲ میلیارد تومنی دریافت می‌کند.

وی از ایجاد اشتغال برای حدود ۴ هزار و ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال‌جاری نیز برای اشتغال ۵ هزار نفری از مددجویان در این استان برنامه ریزی شده است.

بختیاری ایجاد اشتغال خانگی را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد زنان هستند، بنابراین اشتغال خانگی بسیار اهمیت دارد.

مسکن، برنامه فراگیر کمیته امداد باشد

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کمیته‌امداد امام خمینی(ره) باید با یک چتر گسترده‌ محرومان و فقرا را تحت حمایت قرار دهد، اظهار کرد: هرچند اولویت در کمک‌رسانی افراد تحت پوشش این نهاد است، اما بسیاری از افراد بنا به دلایلی شرایط تحت پوشش قرار گرفتن این نهاد را ندارند، نباید این افراد مورد غفلت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کمک به نیازمندانی که تحت پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره ) نیستند مهیا نیست، افزود: این‌ افراد نباید ناامید شوند و کمک به این افراد باید نهادینه شود و جزو اولویت‌های کمیته‌امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌امداد امام خمینی(ره ) باید مسئله ساخت مسکن محرومان را خیلی بیش‌تر و جدی‌تر با نظارت و سرمایه‌گذاری بیش‌تر انجام دهد، اظهار کرد: بسیاری از نیازمندان در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و نیازمند کمک‌رسانی هستند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه مسکن باید جزو برنامه‌های فراگیر مجموعه کمیته‌امداد امام خمینی(ره )قرار بگیرد، اضافه کرد: نسبت به ساخت و سازها نیز نظارت قابل توجهی از نظر فنی، هزینه و زمان کاری داشته باشید و این مسئله نباید رها شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تکریم مددجویان را از نکات اساسی دانست و ادامه داد: به هر میزانی که بتوانیم به کرامت آن‌ها کمک کنیم، به همان میزان به اخلاق اسلامی و به ایمان عمل کرده و به انسانیت بها داده‌ایم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اهمیت مسئله خودکفایی در کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: خودکفا کردن نیازمندان جزو سیاست‌های همیشگی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده، اما این امر نیازمند نظارت بیش‌تر است، خودکفایی نیازمند یک برنامه‌سازی و پیگیری مدون است، نباید این سرمایه‌ها، امکانات و نیروها هدر برود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد فقط تحت پوشش مادی نیستند بلکه تحت پوشش همه‌جانبه هستند، بیان کرد: گاهی خانواده‌های مددجو با معضلاتی از جمله ضایعات ایمانی، اخلاقی و سوء‌استفاده‌ مواجه می‌شوند و در یک وادی‌ و ناهنجاری‌هایی قرار می‌گیرند که به نظر می‌رسد باید افراد تحت پوشش این نهاد را تغذیه فکری، ایمانی و اخلاقی کرد.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان خاطرنشان کرد: کمیته‌امداد در بحث سرمایه‌گذاری فرهنگی باید به اندازه معاش اهمیت بدهد و نسبت به معاد، خلقیات و دین نقش بیافریند.

انتهای پیام
captcha