مطالبات بانوان از تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود
کد خبر: 3921965
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

مطالبات بانوان از تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: دین اسلام، جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته است، اما اکثریت مردم از آن بی‌اطلاع هستند، می‌طلبد تا برای بهبود وضعیت بانوان، مطالبات آن‌ها از تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، زهرا ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری صبح امروز، 19 شهریورماه در دیدار با مشاور استاندار در امور اهل سنت گفت: متاسفانه حقوق زنان در اکثر جوامع دنیا نادیده گرفته می‌شود و با وجود تلاش‌های زیادی که برای مقابله با تفکرات نادرست و تعصبات صورت می‌گیرد، همچنان این قشر مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دین اسلام، جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است، اما اکثریت مردم از آن بی‌اطلاع هستند و می‌طلبد تا برای بهبود وضعیت زنان و ارتقای جایگاه آنان، جامعه روحانیت، اعم از شیعه و سنی، در این زمینه آگاهی‌بخشی کرده و مطالبات بانوان را نیز از تریبون‌های نماز جمعه مطرح کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: بازماندگی از تحصیل، ازدواج در سنین پایین و همچنین ازدواج‌های ثبت نشده از مهم‌ترین مشکلات زنان سیستان و بلوچستان است که باید با جدیت پیگیری شود و برای حل آنان، راهکارهای اساسی اندیشید.

وی گفت: عدالت جنسیتی و برابری باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی رعایت شود و زنان فرصت ترقی را در جامعه برابر با مردان تجربه کنند. این مهم، انگیزه دختران ما را برای تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی افزایش می‌دهد.

ابراهیمی اظهار کرد: زنان امروز بخش بزرگی از جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تشکیل می‌دهند؛ این گروه به دلیل گسترش آموزش عالی، افزایش آگاهی، مهارت و تخصص از توانمندی‌های گسترده‌ای در حوزه‌های فردی و اجتماعی برخوردار شده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مولوی محمد صدیق حقانی، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت نیز در این دیدار بیان کرد: در دین اسلام هیچ برتری میان زن و مرد وجود ندارد، مگر در تقوا. قومیت، نژاد و جنسیت در اسلام مطرح نیست و ملاک برتری، تنها تقواست.

وی افزود: متولیان امور بانوان در استان می‌توانند نقش مهمی در تثبیت جایگاه زنان در جامعه ایفا کنند و باید با تبیین صحیح جایگاه زن از منظر آیات و روایات، بانوان را نسبت به نقش و جایگاه حساس خود آشنا کنند.

بنا بر این گزارش، در پایان مقرر شد که به مجمع امامان جمعه پیشنهاد شود تا تریبون‌های نماز جمعه در سرتاسر استان به انعکاس مهم‌ترین مطالبات و وضعیت بانوان استان اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام
captcha