حال‌وهوای دفاع مقدس در رادیو و تلویزیون سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3923729
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

حال‌وهوای دفاع مقدس در رادیو و تلویزیون سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان به تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استان در هفته گرامیداشت دفاع مقدس پرداخت.

محمود دولت‌کردستانی، مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی، ۳۱ شهریورماه یعنی سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه کشورمان، به‌عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و تا 6 مهرماه ادامه دارد؛ به همین مناسبت، ویژه‌برنامه‌هایی در رادیو و همچنین شبکه تلویزیونی هامون تولید شده و آماده پخش است.

وی ادامه داد: آنچه دفاع مقدس را در دل‌ها و حافظه ملت ایران فراموش‌نشدنی کرده، ویژگی‌های خاص آن است، از جمله جلوه‌های معنویت مثل آن حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام، شجاعت رزمندگان، استقامت و توکل آنان بر خدا، روحیه شهادت‌طلبی و بی‌اعتنایی به دنیا در جوانان رزمنده ما بود و در ویژه‌برنامه‌هایی که به این مناسبت تهیه شده، سعی می‌شود بر همین ارزش‌ها تأکید شود.

مدیرکل صداوسیمای استان بیان کرد: «یاد یاران» از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، از صدای شبکه استانی‌ هامون پخش خواهد شد و در آن، یادگاران دفاع مقدس مانند جانبازان، ایثارگران و همچنین خانواده‌های معزز شهدا به بیان خاطراتی از آن روزها خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مدت زمان پخش این برنامه، هر قسمت 90 دقیقه است، افزود: تهیه‌کنندگی این برنامه را حامد بیجاری برعهده دارد و وحیده نوکندی، مهدی صدیقی، میثم سیف‌الدین، وحیده سلطانی و میثم جهانتیغ نیز عهده‌دار اجرای بخش‌های مختلف برنامه هستند.

کردستانی اظهار کرد: برنامه تلویزیونی «دفاع ادامه دارد» نیز جهت پخش از شبکه استانی هامون تهیه شده که با آغاز هفته دفاع مقدس هر شب از ساعت 20:30 به‌مدت 60 دقیقه مهمان خانه‌های مردم شهیدپرور استان خواهد بود؛ تهیه‌کننده این برنامه فردین حکمتی بوده و فرهاد ملک‌جمشیدی نیز مجری آن است.

وی افزود: در این برنامه نیز یادگاران دفاع مقدس جلوی دوربین حاضر شده و به‌صورت پخش زنده، به بیان خاطرات آن ایام، دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و همچنین وصیت‌نامه شهدا می‌پردازند.

مدیرکل صداوسیمای استان اضافه کرد: پخش سرودهای حماسی، گفت‌وگو با خانواده‌های معزز شهدا و نیز اساتید حوزه و دانشگاه و روایت تصویری از حال و هوای جبهه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha