اجرای ۲۹ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3924201
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

اجرای ۲۹ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌و‌بلوچستان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۲۹ عنوان ویژه‌برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

غلام نبی کوهکن، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 29 عنوان ویژه‌برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال، چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و برنامه‌هایی که در این خصوص برنامه‌ریزی شده، از سوم خردادماه یعنی سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح استان آغاز شد که مشتمل بر بیش از پنج هزار برنامه است، اما مهم‌ترین آن‌ها طی این هفته اجرا می‌شود. با این‌حال، این ویژه‌برنامه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اهمیت پرهیز از اجتماعات، سعی شده تا امسال بیشتر از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

وی گفت: اولین ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس، امروز دوشنبه، 31 شهریورماه در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار خواهد شد که همراه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئو کنفرانس و تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس در سطح کشور خواهد بود.

کوهکن اظهار کرد: امسال 4 نمایشگاه در مرکز استان برپا می‌شود که در آن، علاوه بر نمایش دستاوردهای دفاع مقدس، دستگاه‌های مختلف نیز عملکرد خود در آن هشت سال جنگ تحمیلی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی افزود: برپایی یادواره‌های شهدای روحانی، شهدای راه وحدت و همچنین شهیدان مدافع سلامت، رونمایی از یادمان‌های شهدای گمنام و کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و نیز حضور یادگاران دفاع مقدس در شبکه استانی هامون و بیان خاطرات تلخ و شیرین آن ایام، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به روند ساخت موزه دفاع مقدس در زاهدان، گفت: طبقه اول این موزه سال گذشته افتتاح شد و اردوی راهیان نور شهری نیز با حضور دانش‌آموزان در این موزه برگزار شد؛ در تلاش هستیم تا ان‌شاء‌الله طبقه دوم موزه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
captcha