دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی و ایثار در راه هدف است
کد خبر: 3924297
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی و ایثار در راه هدف است

امام جمعه نیکشهر گفت: دفاع مقدس یک تجربه ارزشمند بود که درس‌های زیادی می‌توان از آن گرفت؛ دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی، حق‌طلبی و ایثار در راه هدف متعالی است.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: جنگ هشت ساله، جنگی بود که از سوی عراق علیه کشور ما تحمیل شد، به این امید که تهران را در فاصله کوتاهی تحت سلطه خود درآورند، اما بعد از هشت سال و با دادن تلفات بسیار، مجبور شدند دست خالی، به کشورشان برگردند.

وی ادامه داد: تجربه هشت ساله جنگ نشان داد که اگر همه گروه‌ها با یکدیگر متحد شده و در یک‌سو حرکت کنند، می‌توان بر بزرگترین قدرت‌ها غلبه کرد؛ در دوران دفاع مقدس، ملت و دولت همدل بودند، گروه‌های داوطلب مردمی به کمک نیروهای نظامی آمدند و با تمام وجود، مقابل دشمن متجاوز ایستادند و این سبب شد تا رژیم بعثی با وجود حمایت تمام‌عیار غربی‌ها، نتواند حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کنند.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: دفاع مقدس نشان داد که یک ملت در سایه اتحاد کلمه «لا اله الا الله» و در سایه ایمان به خدا و اعتقاد به صدق وعده قرآن که می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید، خداوند هم شما را یاری خواهد کرد، می‌تواند از همه گذرگاهای دشوار عبور کند و می‌تواند در مقابل دشمنان اسلام و قرآن بایستد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند.

وی افزود: خداوند در قرآن وعده داده است که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنصُرُوا اللَه يَنصُركُم وَ يُثَبِّت أَقدَامَكُم» (محمد/ آیه 7) یعنی ای مؤمنان، شما اگر خدا را یاری کنید، دین و پیغمبر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری خواهد کرد و شما را در این راه ثابت قدم می‌کند؛ بنابراین طبق وعده الهی، اهل حق پیروز نهایی هستند، ممکن است قربانی هم بدهند، اما ناکام نمی‌مانند.

لطفیان‌سرگزی اظهار کرد: دفاع مقدس یک تجربه ارزشمند بود که درس‌های زیادی می‌توان از آن گرفت؛ دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی، حق‌طلبی و ایثار در راه هدف متعالی است؛ زیباترین صفات انسانی در رزمندگان نوجوان و جوان و سالخورده ما بروز و ابرقدرت‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

وی گفت: جنگ زمانی به ما تحمیل شد که قدرت ارتش از هم پاشیده شده بود، اما عده‌ای جوان انقلابی که تجربه‌ای هم از جنگ و نظامی‌گری نداشتند، وارد میدان شدند و سرنوشت جنگ را تغییر دادند؛ جوانانی همچون شهید باقری، شهید خرازی، شهید باکری و شهید همت که شنیدن نامشان، لرزه بر اندام بعثی‌ها می‌انداخت.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: ملت ایران، آن روز با دستان خالی، آن‌چنان با شجاعت جلوی تجاوز بیگانه را گرفت، امروز که به لطف خدا و همت جوانان مؤمن و مستعد، به این درجه از پیشرفت رسیده، تصور کنید که چه خواهد کرد. آن عاملی که بیش از تجهیزات نظامی، دشمنان ما را به هراس می‌اندازد، همین روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی است؛ چیزی که در جوانان ما به روشنی قابل رؤیت است، اما دنیای استکبار از آن محروم است.

لطفیان‌سرگزی بیان کرد: توصیه ما به جوانان، همان توصیه ارزشمند رهبر انقلاب است که خطاب به جوانان فرمودند کتاب‌هایی که در شرح حال سرداران است یا آنچه که در گزارش روزهای جنگ و سال‌های دشوار اول بالخصوص نوشته شده، این‌ها را مطالعه کنند؛ خود را از معرفت به آنچه که در تاریخ انقلاب گذشته، سیراب کنند.

انتهای پیام
captcha