کمک مومنانه و نهضت همدلی نماد بارز تربیت اسلامی است
کد خبر: 3929022
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

کمک مومنانه و نهضت همدلی نماد بارز تربیت اسلامی است

امام جمعه کرج گفت: در ماه‌های اخیر و بعد از شیوع کرونا، تربیت اسلامی در جامعه اسلامی خود را نشان داده و امروز شاهد همدلی مردم در عرصه دانش‌آموزی هستیم که مقام معظم رهبری آن را نهضت همدلی نامیدند.

کمک مومنانه و نهضت همدلی نماد بارز تربیت اسلامی است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 22 مهرماه در آیین مشق احسان که در مصلی کرج برگزار شد، گفت: ۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته که توسط خیرین و مردم اهل خیر استان البرز تهیه شده به دانش‌آموزان نیازمند خواهد شد.
وی افزود: در ششمین مرحله کمک‌های همدلی البرز، عمده کارها را دستگاه‌های متولی به کمک مردم انجام داده‌اند و وجهه این حرکت بسیار مردمی است.
حسینی ادامه داد: اهتمام به تکمیل مکارم اخلاقی یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب است. در ماه‌های اخیر و بعد از شیوع کرونا، تربیت اسلامی در جامعه اسلامی خود را نشان داده و امروز شاهد همدلی مردم در عرصه دانش‌آموزی هستیم که مقام معظم رهبری آن را نهضت همدلی نامیدند.
وی با اشاره به فعالیت بخش‌های مختلف برای محرومیت‌زدایی گفت: در شرایط عادی مجموعه‌های کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران هر کدام مسئولیتی را بر عهده دارند و با جدیت در حال محرومیت‌زدایی هستند اما بعد از شیوع ویروس کرونا قشر جدیدی از مردم که قبل از آن با مناعت طبع در حال زندگی بوده‌اند با تعطیلی مشاغل دچار مشکل شدند و اسم‌شان در هیچ لیستی وجود نداشت. رزمایش کمک‌های مومنانه طوری برنامه‌ریزی شد که این افراد شناسایی شوند تا خدمات منسجمی به آن‌ها صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تشکیل دبیرخانه همدلی و مواسات در استان البرز، گفت: تصمیم بر آن شد که دبیرخانه همدلی و مواسات که بعد از شیوع کرونا شکل گرفته با لیست و فعالیت مشخص و منسجم با مسئولیت کمیته امداد فعالیت دائمی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha