سیستان‌وبلوچستان ۱۸۱ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3931275
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

سیستان‌وبلوچستان ۱۸۱ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس، ۴۶۵ دانش‌آموز بسیجی از این استان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، ۱۸۱ نفر به شهادت رسیدند.

علیرضا پهلوان‌روی، رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزی سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس، 465 دانش‌آموز بسیجی از این استان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، 181 نفر به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس، حماسه‌های بزرگی خلق کردند که تنها یک نمونه آن، دانش‌آموز بسیجی 13 ساله، شهید حسین فهمیده بود که بنیانگذار کبیر انقلاب درباره‌اش فرمود: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک‌، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزی استان اظهار کرد: در سیستان‌وبلوچستان نیز شهدای شاخص دانش‌آموز بسیار داریم، از جمله شهید سبیل اخلاقی، یک دانش‌آموز اهل سنت بلوچ که با 11 سال سن، به‌عنوان جوان‌ترین شهید دوران جنگ شناخته می‌شود؛ ایشان اهل نیکشهر بود و در سال 64 در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش، به شهادت می‌رسد.

وی افزود: شهید حسینعلی عالی نیز از جمله آن نوجوانان دلاور این خطه است که در سن 14 سالگی به جبهه اعزام می‌شود؛ ایشان در دوران دفاع مقدس، آن‌چنان شایستگی از خود نشان می‌دهد که با وجود سن کم، مسئولیت واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله را به او می‌سپارند.

پهلوان‌روی در خصوص نحوه شهادت شهید عالی، بیان کرد: در عملیات کربلای 5، این نوجوان رشید، بر روی سیم‌های خاردار می‌خوابد تا معبر نیروهای اسلام باز شود که در همین حال تیری به پهلوی وی اصابت کرده و به فیض شهادت نائل می‌آید.

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزی استان اضافه کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس را مرور کنیم، صفحه به صفحه آن شاهد حماسه‌هایی عظیم خواهیم بود که با دستان کوچک این شهدا رقم خورده است؛ شهدایی که سن کمی داشتند، نامی نداشتند، اما قلبی بزرگ و ایمانی راسخ داشتند.

یادآور می‌شود، سوم تا هشتم آبان‌ماه امسال هفته بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز استان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha