آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه سفیران هدایت زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3931478
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه سفیران هدایت زاهدان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و مدرسان برجسته حوزه‌های علمیه استان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان صبح امروز سه‌شنبه، 6 آبان‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و مدرسان برجسته حوزه‌های علمیه استان در زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم بیان کرد: حوزه علمیه سفیران هدایت اگر بتواند نقش تبلیغی خود را به‌درستی ایفا کند، یکی از کارآمدترین حوزه‌های علمیه خواهد بود و می‌تواند کمبودهایی که در این زمینه در استان وجود دارد را در یک دوره پنج ساله جبران کند.

وی افزود: همان‌طور که در دوران خلافت عباسی، ائمه اطهار(ع) با استدلال قوی و تسلطی که بر علوم دینی داشتند، در مقابل شبهه‌افکنی‌ها ایستادند و از اسلام ناب محمدی دفاع کردند، امروز هم حوزوی‌های ما باید زلال معارف را به سینه‌های تشنه مردمان حقیقت‌جوی مسلمان و غیر مسلمان برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مدیریت در حوزه‌های علمیه با مدیریت اجرایی و مدیریت علمی دانشگاه‌ها و حتی مدیریت در آموزش و پرورش تفاوت‌های زیادی دارد، زیرا در حوزه‌های علمیه تعلیم و تربیت با یکدیگر عجین هستند و چه بسا تربیت از آموزش مهم‌تر باشد؛ لذا نیاز است تا مدیریت به گونه‌ای باشد که این اهداف محقق شود.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های علمیه تعلیم و تربیت در کنار هم هستند و بحث‌های تربیتی، انگیزشی، اخلاقی و معنوی از ضرورت‌های آموزش طلبه بوده که این موضوع امتیاز ویژه حوزه‌های علمیه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: در بحث طلبگی و درس خواندن، امکانات مادی مهم نیست؛ چه بسا کسانی که از مدارس برخوردار فارغ‌التحصیل شدند، اما خروجی مناسبی برای خدمت به اسلام و مسلمین نداشته‌اند و متقابلاً بسیاری از افراد خدمتگزار در جامعه در مدارسی تحصیل کرده‌اند که دارای امکانات بسیار کمی بوده، لذا امکانات تأثیرگذار نیست بلکه همت در درس خواندن مهم است.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مجید پوراندخت که از دی‌ماه 98 مدیریت حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان را بر عهده داشته، قدردانی و حجت‌الاسلام مصطفی باهری به‌عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی شد.

انتهای پیام
captcha