ساخت مدارس شبانه‌روزی مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان بلوچستانی می‌شود
کد خبر: 3934401
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

ساخت مدارس شبانه‌روزی مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان بلوچستانی می‌شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ساخت مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در نقاط مختلف بلوچستان، از جمله سواحل مکران، با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری چابهار، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز 20 آبان‌، در نشست با بانوان فعال این شهرستان، گفت: اشتغال بانوان سواحل مکران از جمله درخواست‌های مهم است و باید با تشکیل شرکت‌های تعاونی و عرضه مستقیم صنایع دستی محصولات تولیدی خودشان را به فروش برسانند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، بیان کرد: جایگاه زنان در ایران اسلامی به خوبی شناخته شده و مزیت مدیرت آنان باید شناسایی شود؛ در عرصه‌های مدیریتی مسئولان باید شغل‌های متناسب با زنان را انتخاب کنند تا بتوانند در این پست و سمت واگذار شده موفق باشند.

وی ادامه داد: بانوان در عرصه پزشکی، مدیریت سیاسی و اجتماعی نقش دارند و در مسئولیت‌های مختلف بکارگیری شده‌اند و بخوبی وظایف خودشان را انجام داده‌اند. آسیب‌های اجتماعی زنان را بیشتر اذیت می‌کند و زنان سرپرست خانوار در جامعه با سختی‌هایی روبه رو هستند و حتی در برخی موارد و در بین خانواده‌ها مرد بیکار و زن کار می‌کند که این به روح لطیف زنانه آسیب می‌زند.

حجت‌الاسلام محامی با اشاره به اینکه در زمان جاهلیت اعراب به حقوق زنان هیچ توجهی نداشتند و دختران خود را زنده به گور می‌کردند، افزود: خداوند وقتی از انسان‌ها به نیکی یاد می‌کند در کنار آن‌ها به همسر فرعون اشاره شده که توانست ایمانش را حفظ کرده و در دامن کفر آلوده نشود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مشکل بی‌سوادی در بلوچستان، اظهار کرد: یکی از مشکلات، کمبود فضای آموزشی و مشکل در تردد است. ساخت مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در نقاط مختلف بلوچستان، از جمله سواحل مکران، با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و در آیات و روایات برخی از رنج‌های زنان در حد شهادت اجر و مزد دارد، گفت: زنان در تاریخ اسلام در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، دفاعی و نظامی، پرستاری و مدیریت خانواده، علمی و فرهنگی حضور و نقش محوری داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه زنان بارها در سمت‌های گوناگون، قابلیت خود را اثبات کرده‌اند، افزود: قشرهای فعال زنان شغل‌های متناسب را شناساسی و آسیب‌ها فهرست و به آنان پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha