خاش در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت
کد خبر: 3934616
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

خاش در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

فرماندار شهرستان خاش گفت: شهرستان خاش که از شهریورماه امسال در حالت هشدار قرار داشت، با افزایش میزان ابتلا و رشد سه برابری بیماران کرونایی، در وضعیت قرمز قرار گرفت.

صاحب‌گل صالحی، فرماندار شهرستان خاش در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: شهرستان خاش که از شهریورماه امسال در حالت هشدار قرار داشت، با افزایش میزان ابتلا و رشد سه برابری بیماران کرونایی، در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه گزارشات نشان می‌دهد در اکثر موارد، جوانان ناقل ویروس کرونا بوده‌اند، بیان کرد: در ماه‌های اخیر، ابتلای به کرونا به‌صورت خوشه‌ای بوده است، به‌طوری که برخی جوانان با حضور در مراکز تجمعی به ویروس مبتلا شده و به‌عنوان بیمار بدون علامت، نقش ناقل را ایفا کرده‌اند و پس از حضور در منزل، پدر، مادر، اعضای خانواده و بستگانش را با این بیماری خطرناک درگیر کرده که نتیجه آن افزایش تلفات، پر شدن تخت‌های بیمارستان و زحمت‌های چند برابری برای کادر بهداشت و درمان بوده است.

فرماندار شهرستان خاش ادامه داد: ستاد کرونا روز گذشته در خاش تشکیل شد و اطلاعات خوبی از وضعیت منطقه کسب کردیم؛ امیدواریم برخی تصمیمات اجرایی و عملیاتی شوند و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر، تمام اصناف به جز سوپرمارکت‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی و داروخانه‌ها، موظف شده‌اند از ساعت 18 غروب به بعد، تعطیل باشند. همچنین همه اصناف ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک شده‌اند و با متخلفان، برخورد قاطع خواهد شد.

صالحی اظهار کرد: گشت مشترک با حضور نیروهای سپاه، انتظامی و ادارات مربوطه همه روزه در سطح شهر صورت می‌گیرد و چنانچه موردی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا عدم استفاده از ماسک مشاهده شود، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه مردم نقش اصلی را در مقابله با کرونا ایفا می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه برخی شهروندان نسبت به این موضوع بی توجه هستند و از طرفی اهرم بازدارنده‌ای برای برخورد با این تخلفات وجود ندارد. بنابراین، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اتخاذ جریمه افراد بدون ماسک، لازم الاجراست.

انتهای پیام
captcha