اختصاص 76 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری سیستان‌‌و‌بلوچستان
کد خبر: 3938372
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

اختصاص 76 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری سیستان‌‌و‌بلوچستان

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری استان هزینه شده است.

آریا نارویی، معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در ۱۵ منطقه و روستای هدف گردشگری سطح استان هزینه شده که از جمله اقدامات صورت گرفته از محل این اعتبارات، ایجاد ساختمان‌های خدماتی بهداشتی، تأمین شبکه‌های برق روستایی، تأمین شبکه روشنایی معابر روستایی و مسیرهای دسترسی به مناطق نمونه گردشگری، ایجاد مجموعه بازارچه صنایع دستی روستای تنگه سرحه و همچنین تکمیل و تجهیز کمپینگ‌های گردشگری است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: گردشگری صنعتی درآمدزا است که می‌تواند باعث رونق اقتصاد منطقه و کشور شود، بنابراین هزینه کردن در زمینه تأمین زیرساخت‌های این حوزه، در آینده قطعاً سودآوری به‌دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه از اجرای 20 طرح گردشگری تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۳۸۰ میلیارد ریال است و شامل پروژه‌های بخش خصوصی و دولتی می‌شود.

نارویی اضافه کرد: این پروژه‌ها تاکنون به‌طور میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۶ نفر فراهم می‌شود. همچنین در شش ماهه نخست امسال نیز چهار طرح گردشگری در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد ریال افتتاح شد که زمینه اشتغال ۶۳ نفر را فراهم آورد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در شرایط فعلی، به‌دلیل شیوع کرونا، محدودیت‌هایی اعمال شده که سفرها را کاهش داده است، اما باید برای بلندمدت برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha