نام‌گذاری 2 مدرسه به نام شهید محسن فخری‌زاده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3938572
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

نام‌گذاری 2 مدرسه به نام شهید محسن فخری‌زاده در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان گفت: در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهید والامقام محسن فخری‌زاده، دو واحد آموزشی در استان به نام این دانشمند شهید نام‌گذاری می‌شود.

رضا سرحدی‌نیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهید والامقام محسن فخری‌زاده، دو واحد آموزشی در استان به نام این دانشمند شهید نام‌گذاری می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: یکی از این دو واحد آموزشی که به نام دانشمند شهید فخری‌زاده نامگذاری خواهد شد، مدرسه‌ای 12 کلاسه در شهرستان زاهدان بوده و دیگری یک باب هنرستان شبانه‌روزی در شهرستان چابهار است.

وی با بیان اینکه مدرسه نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان دارد، بیان کرد: نام‌گذاری مدارس به نام این دانشمند شهید، باعث می‌شود تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به آشنایی با ایشان شده و ان‌شاء‌الله راه و روش علمی و دینی ایشان الگوی فرزندان مملکت ما قرار گیرد.

سرحدی‌نیا افزود: ترور شخصیتی در این سطح علمی و تعهد، داغ بزرگی است، اما مدارس و دانشگاه‌های ما صدها جوان متعهد و دانشمند دیگر تربیت خواهند کرد تا راه شهدای هسته‌ای ما را ادامه داده و با استعداد و مجاهدت علمی خود، کشور را به خودکفایی برسانند.

یادآور می‌شود، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی، استاد فیزیک هسته‌ای، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین(ع) و دانشمند ارشد وزارت دفاع بود که نزدیک به سه دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی قرار داشت، اما هر بار عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود. این دانشمند هسته‌ای جمعه، هفتم آذرماه در آبسرد شهرستان دماوند مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha