ضرورت حفظ کرامت انسانی در خدمت‌رسانی به محرومان
کد خبر: 3945618
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

ضرورت حفظ کرامت انسانی در خدمت‌رسانی به محرومان

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حفظ کرامت انسانی در خدمات رسانی به محرومان گفت: اگر انسان می‌خواهد انفاق و یا به محرومان جامعه کمک کند، نیازی به تبلیغات رسانه‌ای نیست چراکه بهترین رویه در کمک به نیازمندان انجام کار در خفا است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 15 دی‌ در جمع کارکنان کمیته امداد کردستان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مستضعفان است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که با یک رویکرد و فراز جدید برای حمایت و دستگیری از افراد نیازمند در جامعه اسلامی تأسیس شده است.

وی افزود: مهم‌ترین اولویت کارکنان کمیته امداد تکریم مردم و مستضعفان است و در این راستا در برخورد با مددجویان حفظ کرامت انسانی باید مدنظر قرار گیرد و سعی شود تا با احترام و حفظ عزت کمک کار محرومان و نیازمندان جامعه باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حفظ کرامت انسانی در خدمات‌رسانی به محرومان اعلام کرد: اگر انسان می‌خواهد انفاق و یا به محرومان کمک کند، نیازی به تبلیغات رسانه‌ای نیست چراکه بهترین رویه در کمک به نیازمندان انجام کار در خفا است.

وی بیان کرد: تکریم بسیار مهم است و باید حتماً با کرامت توأم باشد و در این شرایط اقتصادی و تنگناها باید با مددجو به نحوی برخورد شود که در کمال تکریم و احترام باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: تکریم، احترام به مستضعفان و محرومان، احساس رضایت از کار توسط خود کارکنان را از مؤلفه‌های بسیار مهمی است که کارکنان چنین دستگاه و نهادهای حمایتی باید مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: کمیته امداد اصل خدمت را باید بر کارآفرینی بگذارد، بنایی نباشد که اشخاص فکر کنند که یک دکمه‌ای وجود دارد هر وقت بزنند پول می‌گیرند. مددجویان تحت پوشش کمیته امداد باید با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه نحوه حمایت باید به گونه‌ای باشد که جامعه هدف این نهاد به سمت توانمندی و خودکفایی بیشتر سوق داده شوند، افزود: خدمت به محرومان معنویت‌زا است و این توفیقی است که با کار در چنین دستگاه‌های مقدسی بیشتر نصیب انسان می‌شود.

وی با اعلام اینکه تشریح ابتکارات و نوآوری در کارها از مباحث مهمی است که باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، گفت: طبق گزارشات حاصله و آنچه که شاهد هستیم استان کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در زمینه کارآفرینی دارد که با این اوصاف نباید همه افراد احساس مصرف‌کننده داشته باشند بلکه باید به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: زکات از مسائل بسیار مهمی است باید روی این حوزه به صورت ویژه کار شود از محل زکات می‌توانیم بخشی از مشکلات جامعه هدف را رفع کنیم.

وی با مهم شمردن مسئله زکات در بخش کمیته امداد یادآور شد: از آنجا که مسئله زکات بین جوامع اسلامی یکی از بحث‌های مهم و اساسی به شمار می‌رود، لذا افراد جامعه باید با پرداخت مبلغ اندک زکات خود، مشکلات مالی محرومان و مستضعفان جامعه را مرتفع کنند.

انتهای پیام
captcha