سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3961685
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری در اردبیل برگزار شد

مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، گفت: سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع«مهدویت» به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در اردبیل، برگزار شد.

سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع«مهدویت» در اردبیل برگزار شدفاطمه واعظ سلطانی، مدرس و مبلغ دینی حوزه‌علمیه اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، در نشست بصیرتی و روشنگری که با موضوع«مهدویت» به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در اردبیل برگزار شد، گفت: شهدا با شناخت دقیق از توطئه‌های دشمنان، خون خود را نثار اسلام کردند تا کشور اسلامی را از خطر‌ها دور نگه دارند.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم در هر سنگری که هستند باید دارای بصیرت باشند، چرا که حفاظت از ارزش‌های اسلامی نیازمند داشتن بصیرت و آگاهی است.

واعظ سلطانی، اظهار کرد: یکی از مسائلی که با روایات قرآنی ارتباط مستقیم با یاری امام زمان(عج) دارد مسئله اخلاق است، یار امام زمان(عج) باید همیشه در یاد حضرت باشد، اخلاق از مسائل تصریح شده در روایات است نه آنکه فقط از اصول کلی اسلام و روایات استنباط شود.

مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، تأکید کرد: هر قدر معنویت را در خود ارتقا دهیم اسباب ظهور فراهم‌تر می‌شود و روایاتی از این دست، نشان می‌دهد جامعه هر قدر معنوی و به ارزش‌های دینی اخلاقی به بهترین شکل پایبند باشد، مثل اهتمام به نماز اول وقت، در مسیر یاری امام زمان(عج) گام برداشته است و توجه به آخرت به‌ویژه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

وی با بیان اینکه آموزش معارف عمومی مهدویت به صورت اصولی و صحیح در جامعه مختلف تحصیلی امری مهم و ضروری است، افزود: ایجاد انگیزه جهت شناخت منجی موعود و فرهنگ انتظار در نوجوانان و جوانان، جلوگیری از نشر اطلاعات موهوم و خرافه در بین آحاد جامعه و ایجاد یک پایگاه مهدوی جهت شناخت موعود از دیگر برنامه‌های مسئولین قرآنی استان است.

واعظ سلطانی، یادآور شد: دشمنان اسلام با هدف گرفتن فرهنگ و اعتقادات اسلامی، درصدد از بین بردن سلامت روان جامعه هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح میشود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، بیان کرد: وقتی ما می‌خواهیم تمدن اسلامی را شکل دهیم باید برنامه ریزی کنیم که مردم به سمت عدالت خواهی سوق پیدا کنند، فلذا صلح و دوستی نیز از جمله مواردی است که مدعی زیادی در طول تاریخ داشته است، اما هیچ کدام موفق نبودند چراکه بر اساس باور‌های ما تنها در جامعه مهدوی است که صلح و دوستی، کمال خواهی و آرمان‌گرایی به معنای واقعی کلمه و به طور وسیع در دنیا رقم خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام با هدف گرفتن فرهنگ و اعتقادات اسلامی، درصدد از بین بردن سلامت روان جامعه هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

این کارشناس مذهبی، گفت: حفظ دین و ایمان، ترک گناه، توبه، خودسازی، صبر و مقاومت، انتظار، دعا، خود اتکایی و عزت، مجاهدت و جهاد در راه خدا؛ در میان آن‌ها به دو مورد آخر اشاره می‌کنم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و متناسب با وضعیت کنونی جامعه اسلامی است.

واعظ سلطانی، ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و با تاکید بر این که برنامه‌های مهدویت بایستی ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به واسطه مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود و تنها راه مهار آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی مدون در حوزه دین و مناسبت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha