مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3973475
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و تجلیل از شهدای مقاومت، امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در ارومیه برگزار شد.

ارسالی امروز| اساتید دانشگاه در روشنگری دانشجویان و افراد جامعه نقش اساسی دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه، 3 خرداد ماه، در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و تجلیل از شهدای مقاومت، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا امری لازم و ضروری و یک وظیفه ملی و شرعی است چرا که در سایه رشادت‌های این شهدا بود که امنیت و آرامش برای مردم و کشور فراهم شد.

وی افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روایات مختلفی به زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید داشته و این شهدا هستند که ضرر نکردند و در مسیر حق گام برداشتند.

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: انسان باید به حال شهدا غبطه بخورد چرا که این‌ها بودند که سنت نبی مکرم اسلامی را زنده کرده و از ولی و رهبر خودشان پیروی و برای استقلال وطن جهاد کردند.

وی ادامه داد: حفظ روحیه ایثار و شهادت در محیط‌های دانشگاه هم باید مورد توجه دانشگاهیان باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی تصریح کرد: با توجه به اهمیت انتخابات در کشور، انسان خلیفه الهی بوده و مورد سجده فرشتگان واقع شد و این یک سرمایه گذاری عظیم الهی است که باید برای حفظ این فطرت پاک الهی تلاش کند و در تربیت الهی گام بردارد. جمهوری اسلامی یک نعمت الهی بوده و به صورت امانت الهی باید در حفظ آن کوشا و در برابرش پاسخگو باشیم. 

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: در مسئله انتخابات با استقامت و پایداری در انتخاب فرد اصلح، انقلابی و متعهد برای انتخاب رئیس قوه مجریه تلاش شود. با انتخاب صحیح هست که بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد و نقش اساتید دانشگاه به عنوان یک معلم واقعی در هدایت و روشنگری دانشجویان و اقشار مختلف جامعه خیلی مهم هست.

انتهای پیام
captcha