کمک دو هزار میلیارد ریالی سمن‌های آذربایجان‌شرقی در دوران کرونا
کد خبر: 3973776
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

کمک دو هزار میلیارد ریالی سمن‌های آذربایجان‌شرقی در دوران کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان بیش از دو هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص داده‌اند.

کمک دو هزار میلیارد ریالی سمن‌های آذربایجان‌شرقی در دوران کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته، چهارم خردادماه، در اولین جلسه مرکز هماهنگی مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با کرونا، گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان بیش از دو هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص داده‌اند.

وی افزود: کمک‌های این سازمانها به صورت نقدی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

بدرشکوهی گفت: مردم به رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی، در دوره شیوع کرونا با تمام توان از همنوعان نیازمند خود در قالب طرح‌های مختلف کمک مومنانه حمایت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 877 تشکل و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه موضوعات مربوط به کرونا فعالیت دارند بیان کرد: فعالیت نوع دوستانه مردم در این دوران، تداعی کننده صحنه‌های ایثار و از خودگذشتگی دفاع مقدس است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، در تشریح اهداف تاسیس مرکز هماهنگی مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با کرونا گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی از جمله مساجد، نهاد بسیج، خیرین و سمن‌ها در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و کمک به تامین معیشت اقشار آسیب پذیر و ایجاد هم افزایی، تعامل و تفاهم میان نیروهای اجتماعی از مهم‌ترین راهبردهای مرکز هماهنگ مشارکت های مردمی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: این مرکز ضمن شناسایی مشکلات و مسائل مبتلا به استانی ناشی از کرونا و ارتقاء سطح تعامل بین دستگاهی و افزایش همکاری و یکپارچگی میان تیم های فعال در این عرصه اقدام به جذب حداکثری ظرفیت‌های مردمی به عنوان هماهنگ کننده و تسهیل گری حاکمیتی و رفع موانع پیش روی فعالیت‌های مشارکتی مردمی و حمایت از اقشار آسیب پذیر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha