خدمات خیرانه مرکز آبشار عاطفه‌ها در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3979370
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

خدمات خیرانه مرکز آبشار عاطفه‌ها در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها با بیان اینکه سال گذشته در ۱۷ استان کم‌برخوردار ۴۳ میلیارد تومان کمک‌های خیری در زمینه‌های مختلف توزیع شده است، گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از این کمک‌های خیری هشت میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فاطمه چوپانی، رئیس مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها یکم تیرماه در آئین برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۷ استان کم‌برخوردار تحت پوشش قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در کشور قرار دارند، اظهار کرد: این نهاد کاملا مردمی است و با کمک‌های خیران در سراسر کشور اداره می‌شود، این نهاد ۸۳۰ نمایندگی در سطح کشور دارد.

چوپانی با بیان اینکه سال گذشته در ۱۷ استان کم‌برخوردار ۴۳ میلیارد تومان کمک‌های خیری در زمینه‌های مختلف توزیع شده است، بیان کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از این کمک‌های خیری هشت میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امروز محموله‌ای شامل ۳۰۰ سری جهیزیه، ۳۰۰۰ بسته معیشتی و سه میلیارد تومان کمک‌های موردی در بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری و زوج‌های جوان توزیع خواهد شد.

چوپانی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در کشور قرار دارند، یادآور شد: ۶۰۰ خیر سالانه به این خانواده‌ها کمک می‌کنند، این کمک‌ها در زمینه درمانی، معیشتی، بهداشتی، تامین مسکن، اشتغال، اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند و... است، سالانه ۱۰۰ هزار جهیزیه در بین کشور به زوج‌های نیازمند کمک تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها در پایان گفت: اقدامات بزرگی توسط این نهاد در استان‌های کم‌برخوردار انجام می‌شود، اما بسیاری از این اقدامات رسانه‌ای نمی‌شود.

استقرار یک نانوایی در کوهرنگ برای پخت نان رایگان

جواد حیدرپور، معاون توسعه مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها در ادامه این آئین با اشاره به اینکه فعالیت‌های این نهاد تنها در اهدای جهیزیه خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: هر جایی که نیاز به کمک خیران باشد این نهاد ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ یتیم در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها بودند، از امروز ۱۰۰ یتیم دیگر نیز تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

حیدرپور تصریح کرد: یک نانوایی در شهرستان کوهرنگ برای پخت نان رایگان و توزیع در بین نیازمندان توسط قرار محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها مستقر می‌شود.

معاون توسعه مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها یک تجربه ۲۰ ساله در حال ارائه خدمات‌رسانی به جامعه هدف است، بیان کرد: ۱۵۰۰ بسته بهداشتی، ۳۰۰۰ بسته معیشتی و ۳۰۰ سری جهیزیه امروز در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف این نهاد کاهش فقر و محرومیت‌زدایی در کشور است، ۱۴ شعبه از نهاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها در چهارمحال و بختیاری فعال است.

در ادامه این آئین، حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: این استان جزو استان‌های محروم در کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی ازدواج جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است، قطعا تاخیر در ازدواج آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت، بنابراین شرایط ازدواج باید تسهیل شود.

کریمی تاکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان آمادگی کامل برای کمک به مرکز محرومیت‌زدایی بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها دارد.

انتهای پیام
captcha