افزایش ۵۰ درصدی پرداخت صدقه در چالدران
کد خبر: 3983247
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

افزایش ۵۰ درصدی پرداخت صدقه در چالدران

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران گفت: امسال مردم چالدران بیش از ۵۰۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

ارسالی| افزایش 50 درصدی پرداخت صدقه در چالدرانعلی حاجی‌زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به میزان صدقه پرداختی در این شهرستان اظهار کرد: امسال مردم چالدران بیش از 500 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بخش عمده این صدقات از طریق صندوق‌های صدقات خانگی جمع‌آوری شده است، افزود: با این وجود کمیته امداد شهرستان در تلاش است تا با ترویج روش‌های پرداخت غیرحضوری مردم را نسبت به استفاده از این روش ترغیب کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران ادامه داد: کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در قالب زکات و صدقه برای کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 212 خانوار با هشت هزار و 404 نفر تحت پوشش کمیته امداد چالدران هستند که از این تعداد 64 خانوار برابر با 177 نفر امسال اضافه شده‌اند. از میان افراد تحت پوشش در این شهرستان 147 نفر را فرزندان یتیم و 350 نفر را فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند که دو هزار و 680 حامی با انجام کمک‌های مالی از آنها کمک‌حال کمیته امداد هستند.

حاجی‌زاده در پایان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی حال حاضر کشور روز به روز به تعداد افراد مددجو اضافه می‌شود که برای حمایت از آنها نیاز است که مردم خیر و نیکوکار مشارکت بیشتری در حمایت از مددجویان داشته باشند.

 

 

انتهای پیام
captcha