پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در سلماس
کد خبر: 3983416
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در سلماس

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان دو میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال زکات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

ارسالی| پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در سلماسمهدی خضرلو، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به میزان زکات پرداختی در این شهرستان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان دو میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال زکات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده از سوی بیش از ۴۲۰ نفر از کشاورزان و خیران در ۵۵ روستا پرداخت شده که اغلب مربوط به زکات محصولات کشاورزی مانند گندم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس عنوان کرد: زکات پرداختی در همین روستاها برای کمک به معیشت و ساخت منزل روستاییان نیازمند، آزادی زندانیان، ارتقای سلامت، و انجام عملیات عمرانی هزینه شده و به ندرت اتفاق افتاده است که زکات پرداختی از یک روستا در روستای دیگر هزینه شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ رابط زکات در سلماس ادامه داد: این رابطین وظیفه ترویج و تبلیغ پرداخت زکات را در روستاهای این شهرستان برعهده دارند که در کنار آنها ۱۶ مبلغ دینی نیز در انجام این کار مشارکت دارند.

خضرلو با اشاره به اینکه زکات یک واجب الهی است که برای ترویج و ترغیب پرداخت آن باید مردم را نسبت به اثرات این کار آگاه کرد، خاطرنشان کرد: از طرفی مردم در صورتی که به صورت عملی نتایج این زکات را در بهبود وضعیت روستاها و کمک به نیازمندان مشاهده کنند، مشتاقانه اقدام به پرداخت زکات می‌کنند.

وی گفت: به همین منظور، سالانه گزارش هزینه‌کرد زکات در شهرستان‌ها از سوی شورای زکات به مردم ارائه می‌شود و همین موضوع یکی از دلایل افزایش پرداخت زکات در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور است.

انتهای پیام
captcha