جهاددانشگاهی پیوند بین دانشگاه و صنعت را به خوبی محقق کرده است
کد خبر: 3987331
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

جهاددانشگاهی پیوند بین دانشگاه و صنعت را به خوبی محقق کرده است

فرماندار شهرستان هامون سیستان وبلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی این نهاد علمی مولود انقلاب اسلامی، توانسته پیوند میان صنعت و دانشگاه را به خوبی ایجاد نماید و خیلی از پیشرفت های ما در عرصه تکنولوژی بر اساس قابلیت ها و بهره گیری این نهاد از توان نیروهای متخصص و متعهدش بوده است.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، جمشید رخشانی نسب ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: جهاد دانشگاهی توانسته با پتانسیلی که دارد نه تنها در بخش تئوری و برگزاری کلاس‌های آموزش عالی و دانشگاهی توانسته به خوبی عمل نماید، بلکه در زمینه کاربردی کردن علوم دانشگاهی نیز موفق بوده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی این نهاد علمی مولود انقلاب اسلامی، توانسته پیوند میان صنعت و دانشگاه را به خوبی ایجاد نماید و خیلی از پیشرفت های ما در عرصه تکنولوژی بر اساس قابلیت ها و بهره گیری این نهاد از توان نیروهای متخصص و متعهدش بوده است.

فرماندار شهرستان هامون اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به دلیل استقرار در دانشگاه‌ها توانسته از ظرفیت‌های علمی و پتانسیل‌های موجود به نحو شایسته استفاده نماید.

رخشانی نسب گفت: یکی از نکات مهم که در در جهاددانشگاهی باید مدنظر قرار گیرد این است که باید به صورت مستقل عمل کند و نباید در گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی ورود پیدا کند چراکه هر مجموعه علمی که به جریانات و تشکل‌های سیاسی ورود پیدا کرد آسیب‌پذیری آن بالا می‌رود، زمانی که مستقل باشد و بر اساس علم و آگاهی توسعه منطقه و کشور گام بردارد می‌تواند از تمام پتانسیل‌ها و نیروهای متخصص استفاده کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید بر اساس اهداف سازمانی و منشوری که برایش تعریف شده گام بردارد چراکه گام برداشتن بر اساس اهداف سازمانی باعث رشد و تعالی این نهاد علمی پژوهشی و فرهنگی خواهد شد که تاکنون نیز اینگونه بوده است.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن مراکز آموزش عالی و مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت خود با بهره‌گیری از توان و اساتید و متخصصین خود توانسته گام‌های بسیار خوبی در زمینه ‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و...در سطح کشور بردارد و بر این اساس تاکنون توانسته موفق تر از سایر مراکز عمل نماید چراکه در این نهاد بحث مدرک گرایی مطرح نیست بلکه بهره‌گیری از دانش فنی و علوم کاربردی در صنعت و سایر علوم مد نظر بوده است.

فرماندار هامون گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش از پیشروها می‌باشد چرا که این نهاد قبل از آموزش بحث پژوهش را در دستور کار قرار داده است.

رخشانی نسب با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادین گفت: این کار یک حرکت بزرگی بود که توسط دانشمندان جهادی در این نهاد پایه گذاری شد و می‌توان گفت که این نهاد را به نحوه شایسته توانست در جامعه بشناساند.

وی بااشاره به مجهزبودن جهاددانشگاهی به تجهیزات روز دنیا در بخش‌های بهداشت و درمان، به آزمایشگاه های فوق تخصصی این نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: باوجود اینکه مراکز آزمایشگاهی زیادی در کشور است ولی استقبال مردم از آزمایشگاههای این مجموعه نشان از عملکرد بسیارخوب آن دربین جامعه بوده که اوج مراجعه مردم حاکی از این امر می‌باشد.

وی ادامه داد: هرجایی که اعتمادسازی صورت گیرد و دانش و تخصص بدرستی بکارگرفته شود وجهه مردمی پیداخواهد کرد و جهاددانشگاهی توانسته بخوبی این اعتمادسازی را دربین مردم بوجود بیاورد.

وی ادامه داد: ارتباط ما با جهاددانشگاهی خوب است و تاحدامکان درزمینه‌های مختلف ازجمله پژوهش آماده همکاری هستیم.

فرماندار هامون گفت: جهاددانشگاهی علاوه براینکه باید با دستگاه های تصمیم ساز هماهنگ باشد باید ثابت کند که گذر از وضعیت موجود و برون رفت از بحران با پژوهش امکان‌پذیراست واین پژوهش باتوجه به بهره‌گیری ازنخبگان جهادی به بهترین وجه انجام می‌گیرد.

رخشانی‌نسب بابیان اینکه ویروس کرونا طی این مدت آسیب‌های زیادی وارد کرده، گفت: اگراز ظرفیت‌های مجموعه جهاددانشگاهی به خوبی استفاده می‌شد چه بسا در بحث تولید واکسن تاکنون خیلی جلوتر بودیم.

وی در پایان گفت: درمجموعه جهاددانشگاهی باتوجه به وجود نیروهای جهادی و مخلص، پژوهش به معنای واقعی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha