مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند
کد خبر: 3996430
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به آمار بالای تلفات کرونا، واکسینه کردن جامعه را مهم دانست و گفت: مردم در این زمینه همراهی داشته باشند و به اخبار غلط و توصیه‌های بی‌اساس در فضای مجازی توجه نکنند.

مردم به اخبار بی‌اساس مربوط به واکسن کرونا توجه نکنندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 19 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی که در محمدآباد برگزار شد، اظهار کرد: در آیه شریفه 16 سوره تغابن خدای متعال بندگان را به تقوا امر می‌کند و در رابطه با فتنه‌ها نیز که قبل از این آیه مطرح است، بندگان را به اموری از جمله شنیدن و اطاعت از حرف حق و همچنین هزینه کردن سفارش می‌کند زیرا که پایبندی به دین خدا باعث رستگاری انسان خواهد شد.

وی با اشاره به گرامیداشت 19 شهریورماه، سالگرد ارتحال مرد محبوب دین و سیاست مرحوم آیت‌الله طالقانی، اولین امام جمعه تهران با اشاره به اینکه نماز جمعه دو هدف بسیار مهم و اساسی را در بر دارد افزود: تقویت ساختار تشکیلاتی و همچنین تقویت ساختار گفتمانی در بین امت اسلامی که اولی با محوریت توحید و دومی با محوریت قرآن و عترت و خمیر مایه انقلاب اسلامی میسر می‌شود.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب، آیت‌الله مدنی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفتم ماه صفر از دیگر مباحثی بود که مدرسی به آن اشاره کرد و گفت: تلفات سنگین کرونا نکته‌ای قابل توجه است و متأسفانه در هر روز بالای 500 نفر به دلیل کرونا فوت می‌کنند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد واکسینه کردن جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: از سوی دیگر توجه مردم به این موضوع و همراهی نسبت به انجام واکسیناسیون مورد انتظار است و نباید به اخبار غلط و توصیه‌های بی اساس در فضای مجازی توجه کرد.

وی به مالیات و توجه به مردم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان دولت سیزدهم نامه 53 نهج‌البلاغه که خطاب به مالک اشتر از ناحیه امیرالمؤمنین است، را متذکر شدند و آن‌ها را به مطالعه دقیق در این زمینه توصیه کردند. بخشی از این نامه در زمینه گرفتن مالیات است و مالیات برای جامعه لازم و قوام و حیات جامعه وابسته به بودجه‌ای است که حداقل بخشی از آن امروز باید از طریق مالیات تأمین شود. اما چگونگی دریافت مالیات از مردم هم بسیار مهم است. همچنین ارجاع دادن قوانین جدید به سال‌های قبل و یا قوانین و حکم‌هایی که به صورت موردی صادر شده است را برای عموم مردم اجرا کردن کار درستی نیست. 

انتهای پیام
captcha