فعالیت در مساجد تحت مدیریت امام جماعت مسجد باشد
کد خبر: 3997267
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

فعالیت در مساجد تحت مدیریت امام جماعت مسجد باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تنها مدیر طبیعی مسجد، امام جماعت است، فلذا باید کلیه‌ فعالان مساجد و تشکل‌های موجود در مسجد تحت اشراف، نظارت و مدیریت امام جماعت مسجد باشند.

کلیه فعالیت در مساجد تحت مدیریت امام جماعت مسجد باشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در جلسه‌ بازدید از فعالیت‌های منطقه‌ شهید آیت‌الله مطهری(ره) این مرکز با بیان اینکه با تأکید بر ضرورت ارتباط مستمر و دائمی مسئولین مناطق با لایه‌های مختلف ستادی، اظهار کرد: مهم‌ترین علت بازدید دوره‌ای این معاونت از مناطق و شهرستان‌ها، شنیدن دغدغه‌های دوستان، هم‌افزایی و همفکری در مورد طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهت اجرای بهتر و تشکر از زحمات و مشغله‌ فراوان عزیزان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ادامه ضمن پاسخ به دغدغه‌های مختلف مطرح‌شده و ارائه راهکارهایی برای حل برخی از معضلات عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تنها مدیر طبیعی مسجد امام جماعت است و مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه وظیفه‌ شرعی و مأموریت‌های محوله باید در رفع و دفع موانع و کمک به ائمه جماعات در عرصه‌های مختلف ازجمله آموزش‌های لازم، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مطابق با کارشناسی و... جهت تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی و مسجد تمدن‌ساز بکوشد.

احمدنیا ادامه داد: کلیه‌ تشکل‌ها و فعالان در مساجد باید تحت اشراف، نظارت و مدیریت امام جماعت باشند و در این زمینه باید کلیه‌ دستگاه‌های مرتبط با مسجد شرایط لازم را جهت مدیریت حکیمانه امام جماعت فراهم نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: یکی از طرح‌های پیشنهادی معاونت فرهنگی و اجتماعی جهت تحقق موارد مذکور برگزاری دورهمی‌ها و نشست‌های تخصصی و گعده‌های تربیت و تعالی جهت توجیه و تکریم ارکان مختلف مسجد است که طرح مذکور در حال بررسی است.

انتهای پیام
captcha