سرافرازی کشور در گرو وحدت و همگرایی است
کد خبر: 4005722
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

سرافرازی کشور در گرو وحدت و همگرایی است

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی گفت: هر امتی که به سرافرازی می‌اندیشد باید به وحدت و همگرایی بیاندیشد.

سرافرازی کشور در گرو وحدت و همگرایی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام علیرضا جوانشیر، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی، امروز 25 مهرماه،  در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های هفته وحدت در محل این دفتر ضمن تبریک ایام و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای وحدت بیان کرد: وحدت ضرورت غیرقابل انکار زندگی دیروز، امروز و فردای ماست و هر امتی که به سرافرازی می‌اندیشد باید به وحدت و همگرایی هم بیاندیشد.

وی ادامه داد: تمدن‌سازی اسلامی به عنوان یک اقدام راهبردی و حیاتی از رهگذر وحدت و اخوت امت اسلامی قابلیت تحقق دارد و امروز پرچمدار و طلایه‌دار امر وحدت و اخوت معظم رهبری است و دغدغه رهبری در موضوع وحدت از سر اعتقاد و نگاه قلبی است که این تکلیف همه ما را روشن می‌کند.

جوانشیر ابراز کرد: همه ما در این حوزه مکلف هستیم و باید احساس مسئولیت کنیم. همچنین ضرورت دارد اصحاب رسانه نیز در این مسیر گام‌های جدی بردارند. خراسان از قدیم الایام مهد برادری، اخوت، هم‌افزایی و همدلی بوده و حضور علمای با بصیرت در این خطه یک ظرفیت مهم در حوزه ایجاد وحدت در امت اسلامی بوده و به فضل الهی امروز در خراسان همه علمای شیعه و سنی قائل بر این هستند که همه باید به طبل وحدت بکوبیم و از اختلاف دوری کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه اختلاف‌انگیزی دشمنان انقلاب، تاکنون  بهای زیادی را پرداخت کردیم و همین حوادث اخیر در افغانستان یک نمونه از این اختلاف‌انگیزی‌ها بود که در راستای محکومیت این قضیه علمای اهل سنت هم بیانیه صادر کردند و نشان دادند راه آنان از راه اختلاف‌انگیزان جدا است.

وی گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه وحدت با نگاه استفاده از همه ظرفیت‌ها در بستر استان، جلسات متعدد برگزار شده و طراحی و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته، ضمن اینکه در چینش برنامه رعایت شرایط کرونا لحاظ شده و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

جوانشیر بیان کرد: محور چینش برنامه‌ها جشن‌های میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) است که با رعایت ‌های بهداشتی در نقاط مختلف و مساجد استان پیش‌بینی شده است که در شهرستان‌های تلفیقی هم در مساجد اهل سنت و هم در مساجد شیعیان این برنامه‌ها دنبال خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی به صورت وبینار و حضوری که در سه سطح کشوری ، استانی و شهرستانی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در هفته وحدت، تکریم از شهدای وحدت را در دستور کار داریم و از آنجا که قرآن محور وحدت است، لذا برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته را در دستور کار داریم.

جوانشیر به برگزاری برنامه در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی، برگزاری جشنواره‌های هنری ویژه بانوان و همایش‌هایی با محوریت زنان در نظر گرفته شده که در این هفته اجرایی خواهد شد.

 رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی به برخی دیگر از برنامه‌ها در این هفته اشاره کرد و گفت : همه برنامه‌های هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید ضوابط بهداشتی و ظرفیت حداقلی پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته وحدت در هر شهرستان، برنامه‌های متعددی در آن شهرستان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های استان، شهرداران در حوزه فضاسازی و تزئینات محیطی قول مساعدت و همکاری داده‌اند که نسبت به سال گذشته در موضوع وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع)  به صورت متفاوتی فضاسازی انجام شود.

انتهای پیام
captcha