اجرای برنامه‌های ویژه هفته وحدت در سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 4005745
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

اجرای برنامه‌های ویژه هفته وحدت در سیستان‌ و بلوچستان

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته وحدت از سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه در تمامی شهرستان‌های این استان تدارک دیده شده است.

هفته وحدت سیستان‌ و بلوچستان زاهدان شیعه و سنیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی،‌ رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: سه‌شنبه، ۱۲ ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت به نام پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی و سردار شهید خالد حیدری، ۱۳ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و شهید پیشمرگ کرد مریم امین‌پور و ۱۴ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران و سردار شهید رجب علی محمدزاده نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت و شهید ابوبکر اونق، ۱۶ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی و شهید عمر ملازهی و ۱۷ ربیع‌الاول نیز به نام پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) محور اتحاد اسلامی و سردار شهید بهرام مبارکی نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: همچنین کارگاه آموزشی پوستر هفته وحدت با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. در این کارگاه که توسط اساتیدی از تهران آموزش داده می‌شود از چندین استان کشور حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی سیدجواد حسینی در مساجد شیعه و سنی، نشست ائمه جمعه اهل سنت در زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت، آبادانی و توسعه و پذیرایی از مهمانان خارجی از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان است.

وی اظهار کرد: افتتاح دبیرخانه جشنواره امت النبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست‌های مختلف علمای شیعه و سنی و معتمدین در سطح استان، جشن‌های مختلف، آذین‌بندی شهرها، مسابقات ورزشی، نواختن زنگ هفته وحدت به صورت نمادین در یکی از مدارس زاهدان و اعزام مبلغان در نمازهای جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: همچنین مراسم تجلیل از پیشگامان وحدت شیعه و سنی با حضور مهمانان کشوری و استانی و تمامی اقشار در زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha