۷۰ حادثه طبیعی در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست
کد خبر: 4006605
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
امسال؛

۷۰ حادثه طبیعی در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰حادثه طبیعی شامل زلزله، توفان، سیل و آتش‌سوزی نخلستان‌ها در ۶ ماهه نخست امسال در این استان به وقوع پیوست.

حادثه طبیعی در سیستان و بلوچستان خشکسالی کم آبیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۰ حادثه طبیعی در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، ثبت چهار زلزله بالای سه ریشتر، ۲۴ مورد توفان و ۳۹ مورد سیل و آبگرفتگی را از مهمترین حوادث رخ داده این مدت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی افزود: در کنار این حوادث شاهد بروز خشکسالی و کم‌آبی مدام در سیستان و بلوچستان به عنوان بخش دیگری از حوادث طبیعی هستیم بطوری‌که ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی متوسط تا شدید است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در نتیجه خشکسالی‌های مداوم بیش از یک‌هزار روستای استان با تنش آبی رو به رو بوده بطوریکه به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و بخشی از مناطق شهری و روستایی شمال استان به دلیل افت منابع آبی دچار این مشکل شده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در پنج سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۴۱ درصد حوادث طبیعی رخ داده به توفان گرد و خاک و حدود ۳۷ درصد به سیل و آبرفتگی مربوط می‌شود. همچنین در این بررسی مشخص شد ۷۹ درصد خسارت‌های وارده به تاسیسات و زیربنا‌ها به بارندگی و سیلاب و ۱۷ درصد به توفان مربوط می‌شود.

شهرکی با اشاره به مشکلات امدادرسانی حوادث طبیعی در سیستان و بلوچستان گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده به دلیل فاصله زیاد شهر‌های استان از یک سو و همزمانی چندین مخاطره طبیعی در طول سال از سوی دیگر ضروری است زیرساخت‌های امداد و نجات در استان بیش از پیش تقویت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha