تلقیح بیش از ۷۶۳۰۰ دُز واکسن در نوبت اول و دوم در خاش و تفتان
کد خبر: 4008048
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

تلقیح بیش از ۷۶۳۰۰ دُز واکسن در نوبت اول و دوم در خاش و تفتان

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: تلقیح بیش از ۷۶۳۰۰ دُز واکسن در نوبت اول و دوم در شهرستان خاش و تفتان انجام شده است.

واکسن کرونا در خاشبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان،‌ رضا کرد، مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: تلقیح بیش از ۷۶۳۰۰ دُز واکسن در نوبت اول و دوم در شهرستان خاش و تفتان انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان خاش و تفتان ۱۱ مرکز واکسیناسیون شهری اعم از ۳مرکز تجمیعی، ۳مرکز خدمات جامع سلامت و ۵ پایگاه سلامت و کلیه مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و همچنین خانه های بهداشت تابعه آماده پذیرش، ثبت و تلقیح واکسن به شهروندان عزیز می‌باشند. اگر با شروع فصل سرما واکسیناسیون تکمیل نشود، احتمال وقوع خیز جدید بیماری را خواهیم داشت و این مسئله بسیار نگران کننده است.

کرد اظهار کرد: رسیدن به ایمنی مطلوب بیماری کرونا در شهرستان‌های خاش و تفتان مستلزم پوشش مناسب واکسیناسیون کرونا با همکاری و مشارکت تمامی اقشار جامعه، روحانیون، ریش سفیدان، منتفذین، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دانش‌آموزان و مردم است.

علی نقی‌زاده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش و تفتان هم با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد مرکز بهداشت شهرستان در برنامه واکسیناسیون کووید۱۹؛ گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت در ساعات اداری و مرکز تجمیعی واکسیناسیون شماره یک واقع در دانشکده سلامت در عصرها و روزهای تعطیل نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

علی نقی‌زاده افزود: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال تاکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده است؛ ولی انتظار داریم دستگاههای اجرایی به ویژه مدیران و معلمان و دانش‌آموزان و به طورکلی عموم شهروندان عزیز مشارکت بیشتری جهت پوشش حداکثری شاخص واکسیناسیون داشته باشند در غیر این صورت باید طی روزهای آینده منتظر موج جدید بیماری همراه با فوت عزیزانمان باشیم.

وی تأکید کرد: این بیماری با کسی تعارف ندارد و غالبا سراغ واکسن نزده‌ها می‌رود. باید توجه داشته باشیم که واکسیناسیون یک مسئولیت فردی و اجتماعی است و همه دانشمندان و علما و فرهیختگان، بهترین راه بازگشت به شرایط عادی زندگی و قطع زنجیره انتقال بیماری را در واکسیناسیون می‌دانند؛ همان طور که بسیاری از بیماری های عفونی دیگر مثل فلج اطفال نیز توسط واکسیناسیون حذف شده و سالهاست در کشور عزیزمان موردی از این بیماری‌ها گزارش نمی‌شود.

صاحب‌گل صالحی، فرماندار خاش هم با ارزیابی روند واکسیناسیون جمعیت هدف به ویژه اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان ۱۸_۱۲ساله، از تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت در حوزه‌ واکسیناسیون قدردانی و بر ضرورت تسریع، ترغیب و حضور آحاد مردم  تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین واکسن و اجرای برنامه واکسیناسیون وجود ندارد و تنها انتظار ما از مردم مراجعه عاجل جهت دریافت واکسن برای پیشگیری از ایجاد موج جدید بیماری هست.

صالحی ادامه داد: بهبود کیفیت و ارتقاء شاخص واکسیناسیون شهرستان خاش اولویت اصلی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در حال حاضر است و می‌بایست شاخص واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد چرا که شواهد و مستندات نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از فوتیهای کرونایی هیچ دُزی از واکسن را دریافت نکرده و ۱۵ درصد باقیمانده فقط یکی از دو دُز واکسن را تلقیح نمودند.

فرماندار خاش اظهار کرد: روند واکسیناسیون در مراکز تجمیعی مطلوب و عملکرد شبکه بهداشت و درمان نیز قابل تقدیر است لیکن بهبود کیفیت خدمت‌رسانی و ارتقا رضایتمندی مراجعین به مراکز واکسیناسیون بیش از پیش مورد توجه باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha