130 نوعروس یزدی در نوبت دریافت جهیزیه هستند
کد خبر: 4009112
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

130 نوعروس یزدی در نوبت دریافت جهیزیه هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه 130 نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند گفت: این نهاد توان تأمین جهیزیه کامل برای نیازمندان را ندارد و این امر مستلزم هم‌افزایی و همراهی نیکوکاران است.

محمد شجاعان، کمیته امداد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد، امروز، 8 آبان ماه در دیدار با مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار کرد: این نهاد نسبت به نیازسنجی نیازهای مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است و طبق این نیازسنجی مسئله تأمین مسکن و جهیزیه از جمله اصلی‌ترین مشکلات آنان محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار مددجو از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند افزود: حدود ۴۴۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح استان اجاره‌نشین هستند و با توجه به افزایش کرایه منزل، پرداخت اجاره مسکن به‌عنوان معضلی برای آنان تبدیل ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۴۴۰ خانوار نیازمند ساکن در شهر یزد نیز در خانه‌هایی با قدمت بالا اجاره‌نشین هستند تصریح کرد: تمرکز فقرای شهر یزد در بافت قدیم و مناطق حاشیه شهر است، وضعیت مسکن فقرا و نیازمندان در برخی مناطق شهر یزد از دیگر مناطق محروم استان به‌ مراتب نگران ‌کننده‌تر است.

وی ادامه داد: بیشتر منازل قدیمی که نیازمندان در آن سکونت دارند فوق‌العاده نامناسب و در حال فروریختن است و باید قبل از آغاز فصل سرما فکر اساسی برای آن‌ها برداشته شود، کمیته امداد منازل این گروه از جامعه هدف تحت حمایت را شناسایی کرده است و ضرورت دارد نهادها و سازمان‌های مرتبط و متولی امر مسکن همکاری لازم را با این نهاد برای ساماندهی این خانواده‌ها داشته باشند، اولویت نخست انتقال این خانواده‌ها به مکانی امن و سپس ساخت مسکن برای آنان است.

شجاعان همچنین با اشاره به اینکه ۱۳۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد نیز در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، افزود: تأمین جهیزیه برای مددجویان تحت حمایت این نهاد نیازمند مشارکت خیران است، این نهاد توان تأمین جهیزیه کامل برای نیازمندان را ندارند و این امر مستلزم هم‌افزایی و همراهی نیکوکاران خیراندیش است.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از فعالیت های کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان، بیان کرد: استان یزد ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای رفع نیاز محرومان به‌ویژه در بخش مسکن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: استانداری یزد آمادگی دارد زمینه لازم برای حل مشکل مسکن و جهیزیه نیازمندان با همراهی صاحبان صنایع و معادن، خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha