حرکت‌های جهادی و بسیجی چاره‌ساز بحران‌هاست
کد خبر: 4016335
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد:

حرکت‌های جهادی و بسیجی چاره‌ساز بحران‌هاست

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان گفت: در تمام عرصه‌ها و بحران‌هایی که اقدامات معمول جواب نمی‌دهد، آنچه می‌تواند کارساز باشد، حرکت‌های جهادی است که با روحیه بسیجی تطابق دارد.

سیدحسین بهشتی‌نژاد عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد، عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: یکی از ابتکارات و جلوه‌های حکیمانه رهبری امام راحل، تأسیس نهادهای مقدسی بود که از متن نهضت و انقلاب جوشید و یک نیاز طبیعی نهضت در سال‌های نخست بود و هر کدام برکات فراوانی به دنبال داشت.

وی افزود: امام راحل در یکی از صحبت‌های خود، مردم این زمان را بهتر از مردم زمان پیامبر(ص) خواند، در عین حال که طبق آیات قرآن، خداوند پیامبر(ص) را هم با نصرت مستقیم خود و هم با کمک مؤمنان یاری کرد و از پیامبر(ص) خواست تا بال تواضع خود را برای پیروان راستینش بگشاید. در واقع، مؤمنان و مردم متدین رکن اساسی و تأثیرگذار برای خلق یک نهضت و حفاظت از آن محسوب می‌شوند.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان اضافه کرد: با همه توصیفاتی که درباره مردم صدر اسلام بیان شده است و در رأس آنها باید به زیبایی‌های جنگ بدر و ۳۱۳ نفری اشاره کرد که اولین نبرد اسلام را با پیروزی قاطع رقم زدند و به‌‌دلیل اخلاص و روحیه‌ای که در آنها وجود داشت، یاری مستقیم الهی را دریافت کردند، امام(ره) مردم این زمان را بهتر از مردم صدر اسلام معرفی کرد و علتش این بود که تعداد افرادی که زیر پرچم این نهضت گرد آمدند، به‌خصوص نسل جوان و یکی از جلوه‌های آن، هشت سال دفاع مقدس بود، در تاریخ اسلام سابقه ندارد، چنانکه اکثر پیشوایان ما به‌دلیل نداشتن نیرو نمی‌توانستند به‌طور مستقیم با طاغوت زمان خود درگیر شوند.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد ادامه داد: محور شکل‌گیری بسیج با عنوان جهاد رقم خورد و امام(ره) در حالی ارتش ۲۰ میلیونی را پیش‌بینی کرد که هنوز جنگ ایران و عراق رخ نداده بود و این نشان از دوراندیشی و تدبیر ایشان در تشکیل این تشکل عظیم مردمی داشت. هدف از تأسیس این نهاد نیز محوریت جهاد و حفظ روحیه رزمندگی، فداکاری و سلحشوری و ایمان راسخ به پروردگار با تحت پوشش قرار دادن همه اقشار مردم بود.

وی بیان کرد: جهاد به‌عنوان واژه‌ای قرآنی، عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و... را دربر می‌گیرد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که همه ظرفیت‌ها را شامل می‌شود. یکی از شاخه‌های آن، حضور در جبهه‌های نبرد است که ملت ایران از این عرصه سربلند بیرون آمد.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان تصریح کرد: بسیج پدیده نورانی و مقدسی است که از متن قرآن و نهضت جوشید و اخلاص امام(ره) باعث شد که این احساس مقدس در نسل جوان به‌وجود بیاید و بعد از پایان یافتن جنگ نیز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، این نهاد در عرصه‌های دیگر روز به روز بالنده‌تر و اثرگذارتر شد. در تمام عرصه‌هایی که اقدامات معمول جواب نمی‌دهد، چه در سیستم اداری و چه در بحران‌ها، تنها چیزی که جواب می‌دهد، حرکت‌های جهادی است که با روحیه بسیجی تطابق دارد. رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند و نام‌گذاری‌هایی که برای هفته بسیج انجام می‌شود، بیانگر دامنه گسترده حرکت‌های بسیجی در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: هر جا که بسیج با بصیرت و آگاهی به میدان آمده و به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، بینش و بصیرت خود را بر فراز سلاحش حمل کرده، حلال قاطع مشکلات بوده است. اگر سیستم اداری نیز در تمام رده‌ها تحول جهادی پیدا کند، می‌تواند حلال مشکلات باشد. حرکت جهادی و بسیجی زمان نمی‌شناسد و خود را فقط در قالب ساعت اداری قرار نمی‌دهد، بلکه در عین احترام به نظم اداری و قوانین، وقتی شرایط ایجاب کند، خارج از وقت اداری نیز در صحنه حضور دارد؛ چنانکه فراخوان‌های بسیج در شرایطی بوده که بنا به سیستم اداری، امکان انجام حرکت‌های گسترده وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که یک نسل جوان شاداب و باایمان وارد بدنه اداری کشور شوند و وقتی جوانی با روحیه معنوی، جهادی و بسیجی تربیت شده باشد، می‌تواند کارساز و اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha