اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد با حل مشکلات ارزی
کد خبر: 4033491
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶
فتاح تأکید کرد

اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد با حل مشکلات ارزی

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به مشکلات طرح توسعه کارخانه تولید چادرمشکی حجاب در شهرکرد، گفت: این کارخانه در حال حاضر دچار مشکل ارزی شده است که این مشکل و نیز اجرای طرح توسعه باید توسط دولت حل شود.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور شامگاه ۱۳ بهمن‌ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در بروجن با اشاره به مشکلات طرح توسعه کارخانه چادرمشکی حجاب در شهرکرد، اظهار کرد: این کارخانه در حال حاضر دچار مشکل ارزی شده است که این مشکل و اجرای طرح توسعه باید توسط دولت حل شود.

فتاح افزود: در گام اول اجرای طرح توسعه کارخانه چادرمشکی حجاب، تولید این واحد از ۱۰ میلیون مترمکعب به ۱۶ میلیون متر مربع می‌رسد، همچنین با اجرای فاز دوم این کارخانه تولید به ۲۶ میلیون متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد، در فاز دو خط تولید فاز یک عیناً تکرار می‌شود.

وی در خصوص علت کند بودن اجرای طرح دامپروری ۶۰۰۰ راسی در سیرک در چهارمحال و بختیاری، گفت: این طرح دارای مشکل اجتماعی است، اگر مسئولان استانی این مشکل را حل کنند، به‌زودی عملیات اجرایی این واحد دامپروری آغاز می‌شود، اگر این مشکل حل نشد، سرمایه‌گذاری در یک استان دیگر انجام خواهد شد.

فتاح بیان کرد: طبق قوانین بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه‌های مختلف با سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی مشارکت نمی‌کند و عموما پروژه‌ها را در اراضی متعلق به این نهاد و توسط هلدینگ‌های زیرمجموعه اجرا می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی، توضیح داد: این نهاد برای رفع محرومیت اقداماتی را متناسب با شرایط هر منطقه انجام می‌دهد و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله اقدامات این نهاد محسوب می‌شود و قطعاً در چهارمحال و بختیاری نیز پروژه‌هایی در این راستا اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ‌های زیرمجموعه‌ بنیاد مستضعفان کشور در نقاط مختلف کشور باید شرایط سنجیده شود، یادآور شد: این نهاد در برخی مسائل ورود پیدا نمی‌کند، اما برای سرمایه‌گذاری مسئله سوددهی نیز اهمیت دارد.

فتاح افزود: شهرک تخصصی آب معدنی در چهارمحال و بختیاری یک ظرفیت ویژه است و شرکت زمزم نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در این شرکت ورود پیدا کند، البته باید بررسی‌های کارشناسی قبل از هر اقدامی مدنظر باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با تأکید بر اینکه این نهاد به پروژه‌هایی نظیر هتل‌سازی و پروژه‌های راکد ورود پیدا نمی‌کند، بیان کرد: اما بحث احداث پتروشیمی یکی از موضوعاتی است که این نهاد می‌تواند به آن ورود پیدا کند.
وی در پایان عنوان کرد: بحث نابرابری یکی از مشکلات کنونی در کشور است که موجب شکل‌گیری محرومیت در برخی نقاط می‌شود، اگر عدالت محقق شود، قطعا شاهد مهاجرت برای اشتغال نخواهیم بود.

پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان در استان تکمیل شوند

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار با اشاره اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دست اقدام توسط این بنیاد باید در دستور کار قرار  بگیرد، اظهار کرد: چند واحد تولیدی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در این استان در حال فعالیت هستند، توسعه این واحدها می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در استان شود.

حیدری افزود: دولت نیز حمایت‌های خوبی را از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم می‌تواند در کاهش محرومیت مؤثر باشد و کار ارزشمندی است.

وی در خصوص تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری توسط بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بنای احداث یک دامداری ۶۰۰۰ رأسی توسط این نهاد در این استان نهاده شده است، اما به‌علت برخی مشکلات وارد فاز اجرایی نشده است، تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام
captcha