حامیان ۳۶ میلیارد تومان به حساب فرزندان معنوی در خراسان‌جنوبی واریز کردند
کد خبر: 4036671
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
از ابتدای امسال:

حامیان ۳۶ میلیارد تومان به حساب فرزندان معنوی در خراسان‌جنوبی واریز کردند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: حامیان در ۱۰ ماه گذشته ۳۶ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان به حساب فرزندان معنویشان در خراسان‌جنوبی واریز کردند.

کمک به ایتامبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از پایگاه خبری امداد، عبدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی، عصر امروز ۲۶ بهمن ماه گفت: پرداختی حامیان در ۱۰ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی، میانگین سرانه واریزی حامیان را ۱۰۹ هزار تومان ذکر کرد و افزود: در این مدت ۱۹ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان توسط حامیان اکرام ایتام و ۱۶ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان توسط حامیان محسنین به حساب فرزندان آنان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد کمک‌های حامیان در ۱۰ ماه گذشته امسال نقدی بوده است افزود: از این مقدار ۳۳ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان نقدی و ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان غیرنقدی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۳۰ درصد سهم کل درآمد‌های استان در این مدت را درآمد‌های طرح اکرام ایتام ومحسنین به خود اختصاص داد.

لطفی تعداد کل فرزندان ایتام ومحسنین را ۸ هزار و ۷۸۸ فرزند ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۴۷ نفر یتیم و ۶ هزار و ۴۴۱ فرزند طرح محسنین هستند.

وی سرانه واریزی فرزندان ایتام را ۸۴۱ هزار تومان وسرانه فرزندان محسنین را ۲۵۵ هزار تومان در ۱۰ ماه گذشته عنوان کرد.

لطفی درخصوص طرح اکرام ایتام، تصریح کرد: در این طرح افراد به عنوان حامی بصورت داوطلبانه پس از گفتگوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان مشارکت می‌کنند.

وی به طرح محسنین اشاره کرد و افزود: این طرح فرزندان خانواده‌های تحت پوشش که دارای سرپرست، ولی پدر یا مادر ازکارافتاده یا دچار بیماری هستند رامشمول می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۳۳ هزار و ۲۱۹ نفر حامی حمایت از فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد را برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha