سامانه سجام؛ گام تخصصی قوه قضاییه برای توسعه مطالبه‌گری در جامعه
کد خبر: 4037494
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

سامانه سجام؛ گام تخصصی قوه قضاییه برای توسعه مطالبه‌گری در جامعه

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به این مطلب که سامانه سجام در استان کرمان بالغ بر هشت هزار نفر عضو دارد، گفت: سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) گام تخصصی قوه قضاییه برای توسعه فرهنگ مطالبه‌گری بوده است.

یداله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان شامگاه ۳۰ بهمن‌ماه و در دویست‌ و چهل‌ویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان بیان کرد: معاونت اجتماعی قوه قضاییه سامانه جامع ارتباط مردمی(سجام) را تعریف کرده است و شهروندان علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف می‌توانند عضو این سامانه شده و مطالب و تذکرات را ارائه کنند و کارشناسان مربوطه نیز این موارد را به مقام مربوطه ارجاع داده و به منظور توسعه ثمربخشی و اثربخشی آن‌ها، موضوعات را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که سامانه سجام در استان کرمان بالغ بر هشت هزار نفر عضو دارد، بیان کرد: در این سامانه ضمانت اجرایی موضوعات و مطالبات نیز دیده شده است و براساس آن در چارچوب وظایف دستگاه‌ها مطالبه‌گری می‌شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه روز به روز فرهنگ مطالبه‌گری در حال افزایش است، تاکید کرد: در حوزه مطالبه‌گری باید حدود، وظایف و چارچوب کار شناخته شود و مطالب بر پایه صحیح مطرح شود.

موحد اظهار کرد: مطالبه‌گری در حوزه‌های تخصصی باید پخته و تبدیل به یک مطالبه به حق مردمی شود که امکان اجرا داشته باشد و پس از طرح از سوی شورای فرهنگ عمومی نیز پیگیری شده و سازمان مربوطه در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha