اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و اشتغال به شهرستان درمیان
کد خبر: 4039704
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
رئیس بنیاد مستضعفان کشور خبر داد:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و اشتغال به شهرستان درمیان

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به شهرستان درمیان اختصاص داده می‌شود که بخشی از این تسهیلات در قالب کمک معیشتی و بخشی برای اشتغال‌زایی است.

، پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان کشور،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان کشور، امروز ۱۰ اسفندماه در شورای اداری درمیان با بیان اینکه ما خواهان تغیبر چهره درمیان و رفع محرومیت هستیم، اظهار کرد: پیروی از پیامبر اسلام (ص) به معنای حرکت در مسیر ایشان و تسلیم بودن در برابر فرامین قرآن و اسلام است و به شعار دادن خلاصه نمی‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بر اساس منطق رسول الله (ص) مدیران باید مردمی زندگی کنند، بیان‌کرد: بنیاد علوی در درمیان طرح‌های متعددی را در دو سال گذشته برای پاک کردن چهره محرومیت از این شهر اجرا کرده است.

فتاح با تأکید بر اینکه نباید قول‌هایی بدهیم که نمی‌توانیم اجرا کنیم، ادامه‌داد: سهم خراسان جنوبی از طرح مسکن محرومین به هزار واحد رسید که ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت گذاری به مردم منطقه در حوزه خانه‌سازی است.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث این واحدها، در منطقه درمیان به زمین زده شده، لذا باید اولین خانه‌ها را هم در این شهرستان افتتاح کنیم، گفت: ما نمی‌خواهیم جای دولت را بگیریم بلکه تمایل داریم در حوزه محرومیت‌زدایی کمک کار دولت سیزدهم باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: نکته قابل تأمل و توجه این است که علاوه بر واحدهای مسکن محرومین در خراسان‌جنوبی واحدهای نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را نیز دارید که مجموع این واحدها می‌تواند بخشی از نیاز مردم استان را برطرف کند.

فتاح با اشاره به بازدید از زمین ۲۰۸ هکتاری در نزدیکی شهر اسدیه اظهار کرد: سه دونگ این زمینه مربوط به بنیاد مستضعفان و سه دانگ نیز مربوط به راه و شهرسازی است و البته تصمیم ما بر واگذاری تمام این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی یادآور شد: در راستای محرومیت زدایی امروز ۱۰ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود که سهم شهرستان درمیان از این بسته‌ها، دو هزار تا است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بسته معیشتی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خراسان جنوبی که بیش از ۶ هزار نفر هستند، در قالب کمک نقدی به حساب شأن واریز خواهد شد، یادآور شد: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به شهرستان درمیان اختصاص داده می‌شود که بخشی از این تسهیلات در قالب کمک معیشتی و بخشی برای اشتغال‌زایی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: هم‌افزایی نهادهای انقلابی، محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور را شتاب بخشیده است و این روند ادامه دارد.

اکبر نیکزاد، افزود: نهادهای انقلابی زاییده نظام مقدس جمهوری اسلامی و جزء برکات این نظام الهی هستند.

وی گفت: بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادها متعلق به همه مردم هستند و با هم‌افزایی مثبت حاکم بر نهادهای انقلابی، اتفاقات ارزشمندی در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار در حال رقم خوردن است.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: در مراسم امروز تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در روستای نوغاب شهرستان درمیان اجرایی شد که به لحاظ مرزی بودن منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده استان خراسان جنوبی در طرح ساخت ۲۰ هزار مسکن محرومان با توجه به پیگیری‌های استاندار به هزار واحد یعنی ۲ برابر افزایش یافت.

نیکزاد تصریح کرد: این اقدام مهم از عنایت‌های دولت مردمی در تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای هر واحد مسکونی است؛ افتخار ما این است در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم در خانه‌های نوساز و ایمن زندگی کنند.

انتهای پیام
captcha