درخشش حافظ کردستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4040787
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

درخشش حافظ کردستانی در مسابقات بین‌المللی قرآن

طاهره نائبی موحد، حافظ کردستانی مقام اول رشته حفظ کل بانوان سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را از آن خود کرد.

طاهره نائبی موحد حافظ قرآن

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طاهره نائبی‌موحد حافظ کردستانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم موفق به کسب رتبه اول این دوره از مسابقات جهانی شد.

وی افزود: این موفقیت در پی کسب عناوین برتر نمایندگان استان در رشته‌های مختلف قرآنی در سطح ملی نشان از ظرفیت و استعداد والای قرآنی در این استان دارد. امیدواریم کسب این‌ مقام جهانی زمینه را برای حضور سایر فعالان قرآنی استان در عرصه‌های بین‌المللی فراهم آورد.

طاهره نائبی‌موحد نیز در گفت‌و‌گو با ایکنای کردستان گفت: پیش از این 3 بار در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و چندین بار در رشته تواشیح موفق به کسب مقام اول و مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف شده‌ام و در دو سال اخیر با تمرین روش جدید تثبیت حفظ، خود را برای حضور موفق در این دوره از رقابت‌ها آماده کردم.

وی مسابقات قرآن را موجب پیشرفت تکنیک قاریان و حافظان قرآن کریم دانست و اعلام کرد: برگزاری مسابقات باعث انگیزه بسیار بین افراد و مانند یک نیروی محرکه موجب تلاش بیشتر فعالان قرآنی برای ارتقای دانسته‌های خود می‌شود.

موحد به آغاز فعالیت قرآنی خود اشاره کرد و ادامه داد: از ۵ سالگی یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را با تشویق خانواده‌ام آغاز کردم و در این سال‌ها نیز موفق به حفظ جزء سی قرآن کریم شدم. در ۱۳ سالگی از طریق دوستم با مؤسسه جامعةالقرآن استان قم آشنا شدم و با تشویق پدر و مادرم در کلاس‌های حفظ این مؤسسه ثبت‌نام کردم و در مدت ۹ ماه و ۱۰ روز موفق به حفظ کل قرآن شدم.

وی ادامه داد: با تشویق‌های پدر و مادرم در ۱۵ سالگی کار قرائت قرآن را به صورت تخصصی آغاز کردم و در نزد اساتیدی همچون استاد توفیق، جمالی و نظری کار قرائت قرآن را به صورت تخصصی در استان‌های قم و تهران آغاز کردم و در این راه هم موفقیت‌هایی به دست آوردم.

این حافظ قرآن اظهار کرد:‌ دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد الهیات دانشگاه مذاهب اسلامی تهران هستم و همین رشته تحصیلی‌ام باعث انس بیشترم با قرآن شده است.

وی به انگیزه شرکت در مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: بیشتر حافظان برای تثبیت و مرور حفظیات خود در مسابقات شرکت می‌‌کنند چرا که برای یک حافظ قرآن آرزو است که بدون نگاه کردن به قرآن بتواند قرآن را به نحو احسن تلاوت کند.

موحد در پایان به آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی‌ اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ سال است که با کتاب آسمانی و نور الهی مأنوس شده‌ام و همین امر زمینه موفقیت من را در زندگی شخصی و تحصیلی فراهم کرده است. امروز موفقیت‌هایم در بخش‌های مختلف تبدیل به یک الگو برای سایر افراد خانواده‌ام شده است و بیشتر اطرافیانم با من مشورت می‌کنند که همین امر هم به برکت قرآن است.

انتهای پیام
captcha