راه‌اندازی ۲۴ قرارگاه جهادی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4044654
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

راه‌اندازی ۲۴ قرارگاه جهادی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: برای نوروز امسال ۲۴ قرارگاه عملیاتی جهادی راه‌اندازی شد که وظیفه این قرارگاه‌ها، هماهنگی و پشتیبانی عملیات‌های مختلف در عرصه‌ فعالیت گروه‌های جهادی است.

قرارگاه جهادیسرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی، مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان پس از بازدید از فعالیت‌های قرارگاه‌های مناطق دلگان و ایرانشهر در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: برای نوروز امسال ۲۴ قرارگاه عملیاتی جهادی راه‌اندازی شد که وظیفه این قرارگاه‌ها، هماهنگی و پشتیبانی عملیات‌های مختلف در عرصه‌ فعالیت گروه‌های جهادی است.

ملایی افزود: ۲۶۷ گروه جهادی در قالب ۴۲ گروه جهادی کشوری، ۴۲ گروه جهادی استانی و ۱۸۳ گروه جهادی محلی در نوروز ۱۴۰۱ خدمت به مردم را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: برای نوروز امسال مدلی از سوی بسیج سازندگی پیاده شده که کار قرارگاهی را برای حرکت‌های جهادی انجام دهیم. امروز تعداد ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند و در مجموع ۵۰۰ شورای شهرستانی، ۳۲ مجمع استانی و یک مجمع ملی جهادی با رأی مستقیم جهادگران انتخاب می‌شوند و مشغول فعالیت هستند. و قرارگاه جهادی نوروز ۱۴۰۱ را مجمع جهادی استان با توجه به دستور معاون محترم اول رئیس‌جمهور جهت هماهنگی با استانداری و ستاد حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی به عهده دارد.

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بیان کرد: برای نوروز امسال تعداد پنج قرارگاه ملی در آندیکا، زیرکوه خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با تمرکز بر شهرستان هامون، قلعه‌گنج کرمان و رودبار جنوب کرمان راه‌اندازی شده است. که با ظرفیت قرارگاه عملیاتی جهادی وظیفه عملیات‌های مختلف در طرح‌های محرومیت زدایی عمرانی، فرهنگی،اجتماعی، بهداشت و سلامت و اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری بدان تأکید دارند، مسئله جهاد تبیین و عمومی کردن این گفتمان است افزود: این مسئله در رسانه‌ها اتفاق می‌افتد و از رسانه‌های مختلف تقاضا داریم تا ما را در این زمینه همراهی کنند.

سرهنگ ملایی در پایان تصریح کرد: برای روز بسیج سازندگی نیز بنا داریم تا رزمایش گروه های جهادی با ظرفیت مجمع جهادگران استان را اجرا کنیم که در این حوزه نیز اتفاق بزرگی در عرصه خدمت‌رسانی با عنوان جهادگران فاطمی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha